00 Sk. Zašiel som k nim a rozhovor som začal otázkou, koľko by som zaplatil, ak by som prihlásil auto ako nový klient. Odpoveď bola 4 392 korún. Bez toho, že by o mne hocičo vedeli. Tak som zrušil zmluvu. Podpísal tú istú zmluvu u tej istej poisťovne o 1 600 korún lacnejšiu.
Možno to je normálne trhové správanie. Asi je naozaj pravda, že noví zákazníci sa ťažšie hľadajú, ako udržiavajú. Súhlasím s tým, že mám voľbu a zmluva je prejavom súhlasu oboch zmluvných strán. Ale chýba mi odpoveď na otázku, kde v tom celom je úcta k človeku? Nechcem žiť v spoločnosti, kde sa takýto vzťah k ľuďom chápe ako bežný.
Nechcem dostávať listy plné úsmevu a hádzať ich hneď do koša, lebo viem, že sú pokrytecké. Chcem byť informovaný zrozumiteľne a jednoducho. Aby som nežil v ilúzii voľby, lebo možnosti voľby sú predostreté tak zapletene, že nemám síl ani chuť sa tomu venovať. Aby som nemusel vysvetľovať rodičom, aký si majú zvoliť telefónny paušál, pretože nerozumejú ponuke.
Autor: Martin Môťovský