Obama je polibrita, čo vynáša

Budúceho prezidenta si nevedia vynachváliť najmä obchodníci. Produkty s jeho tvárou idú na dračku.

Barack Obama vyriešil spôsob, ako stimulovať ekonomiku ešte predtým, ako prevzal úrad. Stačilo, že ho ľudia zvolili. Obchodné produkty, ktoré pripomínajú, oslavujú a prakticky kanonizujú Obamu, predáva takmer každý. A idú na dračku.

Zákazníci už dva mesiace pred inauguráciou Obamu za 44. prezidenta Spojených štátov, minuli na obamabíliu okolo 200 miliónov dolárov. A očakáva sa, že ďalšia prílivová vlna sa ešte len spustí.

„Obama bol najpredávanejším prezidentským kandidátom s najpremyslenejším brandingom, odkedy John F. Kennedy využil v roku 1960 na svoje zvolenie televíziu,“ povedal Allen Adams, výkonný riaditeľ new­orskej kancelárie Landor Associates. „Takže nie je prekvapujúce, že keď Obamu zvolili, obchodníci sa snažia na tom zarobiť.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najskôr prišli noviny a magazíny, ktoré priniesli správy o Obamovom víťaz­stve nad Johnom McCainom. Nasledovali ich plagáty, plakety, tabuľky prvých strán novín, knihy, šálky či tričká.

Los Angeles Times predal produkty s Obamom v celkovej hodnote 686­-tisíc dolárov, New York Times ráta tržby do dvoch miliónov dolárov.

Veľké spoločnosti, ktoré sa zaoberajú predmetmi pre zberateľov, začali minulý týždeň kampaň na predaj „spomienkových fotografií prezidenta Obamu“. Obsahuje sedem fotografií a dva medailóny z 24-­karátového zlata. Cena? 109 dolárov.

„Je to polibrita, politická celebrita,“ hovorí značkový konzultant Mark Babej. „Pripomína mi to Argentínu, kde som všade videl busty a obrázky Evity Peronovej“.

Autor: Stuart Elliott The New York Times

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 238
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 675
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 531
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 373
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 169
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 879
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 689
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 439
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu