Reklama so starčekom je neetická

Viac reklám v predvianočnom období prinieslo aj viac etických prešľapov.

BRATISLAVA. Rada pre reklamu považuje za neetickú kampaň mBanky, počas ktorej hostesky mBanky stáli pri ceste v bratislavskej Petržalke s pútačom s dvojzmyselným sloganom „Tú najlepšiu môžete mať zadarmo.“

Propagovali tak hypotéku bez poplatkov v blízkej pobočke. Cesta je známa tým, že pri nej postávajú prostitútky. „Využili sme známe povedomie o lokalite a obrátili ho v náš prospech tak, aby zaujala vtipom,“ argumentovala banka. Rada je pohoršená: „Spoločnosť mBank využila veľmi nevhodným spôsobom povesť cestnej komunikácie.“ Tento spôsob komunikácie je podľa rady absolútne nevhodný a degradujúci ľudskú dôstojnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V rozpore s kódexom etiky je aj televízny šot na Becherovku Lemond „Nikdy nevieš, koho stretneš.“ Postavený je na príbehu mladíkov, ktorí sa najprv potužujú pohárikmi becherovky, veselo tancujú s mladými basketbalistkami a nakoniec bujaro jazdia na drezine. Nie je to jediná reklama propagujúca alkohol, problémom je podľa rady to, že „šoty nemajú charakter naznačujúci zodpovednú konzumáciu alkoholu.“

Podľa kódexu je neetické, ak reklama ukazuje nadmerné pitie alkoholických nápojov alebo následky nadmerného pitia. „Situácie v šotoch naznačujú nad­merné používanie alkoholu a jazda na drezine – evokuje, že konzumácia alkoholu zlepšuje náladu,“ tvrdí rada.

Problematická je aj predvianočná reklama Slovak Telecomu „Internet za 390 Sk mesačne“ s premúdrelým starčekom. Pobúril štyroch sťažovateľov – zobrazenie starého človeka považujú za nevhodné či degradujúce a reklamu za zneuctenie Vianoc. Rada v starčekovi problém nevidí, za opodstatnenú však považuje sťažnosť o zavádzajúcej cene.

SkryťVypnúť reklamu

„Informácie týkajúce sa podmienok ponuky internetu za 390 korún mesačne nie sú v šote dostatočne korektné a spotrebiteľ môže ľahko nadobudnúť dojem, že ide o finálnu cenu. V skutočnosti túto cenu zadávateľ neposkytne na celú lehotu viazanosti, na 18 mesiacov, ale iba na prvých šesť mesiacov,“ tvrdí rada.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu