Pepsi zmenila logo. má byť jednoduché ako iPod. Zákazníci zúria

Známa značka mení svoju tvár jedenásty krát v histórii.

Azda žiadny redizajn loga nevyvolal takú búrku nevôle ako nové logo a dizajn produktov Pepsi.

Jeho nedávne odhalenie sprevádzali komentáre, v ktorých sa až pričasto používali slová „strašné“, „trápne“, „nezmyselné“, „fuj“, či dokonca „najhroznejšia vec, akú som kedy v živote videl/-a“.

Isteže, sem-tam sa nájde aj nejaký zástanca novej grafiky, no odhadujem, že 9 z 10 diskutujúcich na túto tému sa vyjadruje o novom logu Pepsi s dešpektom.

Odľahčené logo

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pepsi zmenila svoje logo vo svojej stodesaťročnej histórii už jedenástykrát; naposledy asi pred desiatimi rokmi. Vývoj „tohtoročného“ loga stál milión amerických dolárov a profesionálna agentúra sa jeho vývoju venovala päť mesiacov. Podľa oficiálneho vyjadrenia spoločnosti, išlo jej o to, aby novým logom vzbudila emócie.

SkryťVypnúť reklamu

Biela vlnka uprostred loga má po novom znázorňovať úsmev; a to dokonca vždy iný úsmev v závislosti od produktu, na ktorom sa nachádza.

Napríklad Diet Pepsi bude mať úsmev oveľa rezervovanejší než klasická Pepsi a Pepsi Max sa bude usmievať veľmi „doširoka“.

Radikálne sa zmenilo písmo – je jednoduchšie. Dizajn produktu je oveľa „čistejší“. Dokonca z komplikovaného názvu „Mountain Dew“ boli odstránené slabiky, čím vzniklo moderné „Mtn Dew“, ... - ale napriek tomu je veľká časť dizajnérov z celého sveta k novému logu skeptická.

Isteže, ako pri každom novom logu, aj tu sa objavili pochybnosti o tom, či nové logo Pepsi nepripomína náhodou logo Baracka Obamu, Korean Air, staré logo Pepsi Diet, banán, a áno, niektorým tiež určité časti ľudského tela (zvrásnené linky okolo hrdla fľaše Pepsi sú naozaj trocha, ehm, netradičné).

SkryťVypnúť reklamu

Ako iPod

No spontánna diskusia o novom logu Pepsi však vyplavila na povrch aj zaujímavé myšlienky o dizajnérskom štýle v časoch finančnej krízy a o „iPod-izácii“ všetkého vôkol nás.

Ako píše Jim Edwards, dlhoročný editor magazínu Adweek: „V súčasnosti v dizajnérskom biznise platí nepísané pravidlo, podľa ktorého všetky nové produkty a reklamy musia byť striedme, bez použitia písmen, vzbudzujúce dojem čistoty ako hudobný prehrávač Apple a jeho reklamy.“

Je však otázne, či sa takto budovaným značkám podarí získať dostatok rešpektu aj pre budúcnosť a či im to pomôže posilňovať ich postavenie na trhu.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu