Vodka zo Starej Ľubovne je v New Yorku hitom

Na Slovensku vyrábaný nápoj, ktorý patrí v svojom segmente v Amerike medzi najdrahšie, sa u nás ani nepredáva.

Každý rok sa na trhu objaví asi 156–tisíc nových výrobkov. Keď si to prepočítate, vyjde vám, že približne každé tri minúty uzrie svetlo sveta nejaký nový výrobok. A nie každý je úspešný. Skôr naopak. Veď až 8 z 10 nových výrobkov uvedených na trh v USA končí fiaskom, ba dokonca v Japonsku je to až 9,7 z 10 pokusov! Príkladov by sa dal uviesť celý rad.

Čo takto pozitívny príklad?

V kozmopolitnom New Yorku, plnom reštaurácií, klubov, loungeov a barov je populárne piť kokteily či klasické martini, základom ktorých je vodka; samozrejme, nie hocijaká. Zabudnite na Stolichnayu, Smirnoff či Absolut vodku, vychytenými sú dnes napríklad Grey Goose, Ketel 1, Sky Vodka, ... a, zdá sa, že teraz už aj nová Double Cross Luxury Vodka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Príbeh „dvojkrížovky“ či „vodky s dvojitým krížom“ (double cross = dvojkríž, z angl.) je tak trochu aj „náš“ príbeh. Na začiatku stál jeden investičný bankár, dvaja podnikatelia z New Yorku a ich slovenský partner, ktorí pozorujúc dynamicky sa rozvíjajúci trh s luxusnou vodkou, dostali nápad: „luxusná vodka odkiaľsi z Ruska, či východnej Európy, skade vodka pochádza“. A vydali sa hľadať niekoho, kto im dokáže vyrobiť naozaj kvalitnú a niečím výnimočnú vodku. Najprv šli do Poľska, potom do Čiech, až ho napokon našli v Starej Ľubovni.

Výnimočnosť novej vodky

„No, čím už len môže byť taká vodka výnimočná?“ - poviete si - „Veď je to len číry alkohol bez chuti a zápachu“. Sám som bol prekvapený, čo všetko sa na vodke podarilo urobiť výnimočným.

SkryťVypnúť reklamu

Už len samotný fakt, že ide o luxusnú vodku určenú bohatým snobom v Amerike, ktorú vyrába slovenská firma. Marketing je postavený na jedinečnosti produktu: pramenitá voda z úpätia Vysokých Tatier, čisto prírodné suroviny, 7-násobná destilácia, 7-násobná filtrácia a to dokonca cez mikro diamantový prach, čiže dá sa povedať, že je to „vodka filtrovaná diamantmi“. K tomu si prirátajte dizajn: hranatá obdĺžniková fľaša, štylizovaný kovový dvojkríž vlisovaný do hrubého skla, nápis Slovenská republika pod značkou Double cross, dokonca slovenský znak, verše slovenských básnikov vyleptané do skla na zadnej strane fľaše. Cena? 50 dolárov, čo z „dvojkrížovky“ robí jednu z najdrahších, ak nie vôbec najdrahšiu vodku na svete.

Vodka sa začala v USA predávať v septembri. Medzitým už stihla získať dve ocenenia na medzinárodnej súťaži v San Franciscu – a to za chuť a dizajn fľaše súčasne, čo sa doteraz žiadnemu inému výrobku nikdy nepodarilo.

SkryťVypnúť reklamu

Nie, toto sa nemôže skončiť neúspechom; a to sa „dvojkrížovka“ na Slovensku zatiaľ ani nepredáva.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 401
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 006
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 303
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 089
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 681
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 659
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 633
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu