BRATISLAVA. Neexistuje jednoznačná podmienka, od akého objemu finančných prostriedkov na účte sa záujemca môže stať klientom Privatbanky. Banka je schopná obslúžiť klienta od 1,5 milióna slovenských korún. Platí však, že efektívnejšie zhodnotenie pri dostatočne diverzifikovanom riziku sa dá dosiahnuť až pri vyšších objemoch finančných prostriedkov.
V tomto zmysle je potom optimálnou hranicou suma disponibilných prostriedkov od päť miliónov slovenských korún vyššie. Tento objem dáva banke možnosť vytvoriť vysoko individuálne riešenia, ktoré ponúkajú priestor na dosahovanie solídnych výnosov, presne v súlade s profilom a očakávaniami klienta.
Len privátne bankovníctvo
Privatbanka je jediná banka na Slovensku s úplnou bankovou licenciou, ktorá sa prioritne špecializuje na privátne bankovníctvo. Všetky činnosti banky sú prispôsobené starostlivosti a službám pre privátnych klientov. Špecializáciu a vysokú mieru flexibility považujú v Privatbanke za svoju hlavnú výhodu v porovnaní s komerčnými retailovými bankami.
Dve skupiny klientov
Klientmi banky sú jednotlivci alebo spoločnosti, ktoré potrebujú a hľadajú profesionálny prístup k správe svojich aktív. Dlhodobo sa profilujú dve základné cieľové skupiny. Tou prvou sú bonitné fyzické osoby - top manažéri, právnici, úspešní umelci, športovci, ktoré sa venujú svojmu odboru. Vyhľadávajú nás ako partnera a poradcu, ktorý im vytvorí potrebný priestor na zveľadenie ich nadobudnutého majetku v súlade s ich očakávaniami a cieľmi. Disponujú nadštandardným finančným majetkom a ten chcú čo najlepšie zhodnocovať a zveľaďovať, pričom sami na to nemajú čas, resp. zručnosti a skúsenosti.
Druhá cieľová skupina je charakteristická vlastnou investičnou aktivitou, neustále hľadá nové možnosti na trhu, realizuje svoje zámery napríklad v oblasti investícií do nehnuteľností. Títo klienti hľadajú partnera, ktorý im v čase ich vlastného investičného pokoja prinesie zaujímavý výnos, avšak súčasne bude pripravený rýchlo zareagovať na prípadnú zmenu zo strany klienta a stratégiu primerane upraví alebo ponúkne rozumné podmienky na prefinancovanie ich zámeru.
Nároky stúpajú
Privátni klienti sú vo všeobecnosti veľmi nároční. Vyžadujú vysokú profesionalitu v komunikácii, osobný a ústretový prístup k svojim požiadavkám, kreativitu a inovatívnosť v ponúkaných investičných stratégiách, kvalitný reporting.
Poskytnúť priestor
Hlavným parametrom privátneho bankovníctva Privatbanky je poskytnúť klientom priestor pre definovanie ich individuálnych cieľov a očakávaní.
Každému klientovi sa ponúka banka ako celok, kombinuje sa správa aktív s možnosťami krátkodobého financovania a platobného styku. „Na základe tejto filozofie klient banky definuje svoje očakávané parametre a naše riešenia ich odzrkadľujú,“ tvrdí Michal Šubín, riaditeľ odboru privátneho bankovníctva banky. „Klient nemusí robiť kompromisy pri svojich finančných plánoch,“ dodáva Šubín.
Ďalšími hodnotami, ktoré pri správe aktív klientov v banke vyznávajú sú produktová nezávislosť garantujúca široké možnosti voľby investičných nástrojov a realistická investičná politika.
Byť jedinečný
Veľkosť a nezávislosť Privatbanky sa ukazuje - a to nielen v tomto búrlivom období, ako atraktívna výhoda. Služby banky prinášajú klientom vyššiu flexibilitu a efektivitu, v neposlednom rade aj vysokú transparentnosť svojho zázemia a služieb.
Všetky tieto prvky dávajú klientovi možnosť byť jedinečný. Takmer každý, kto využíva služby komplexného investičného riešenia Privatbanka Wealth Management, má svoju vlastnú stratégiu, ktorá je obrazom jeho požiadaviek a ktorá je schopná sa zmenám týchto požiadaviek aj priebežne prispôsobovať.
Svoje služby ponúka banka klientom, ktorých si vyberá a oslovuje. O službách banky je možné dozvedieť sa z internetovej stránky banky, no ideálnym spôsobom je dohodnúť si termín s niektorým z bankárov, ktorí klienta navštívia a odprezentujú mu riešenia a možnosti banky.
Autor: vj