Svet trápi finančná kríza, spomalenie ekonomiky sa očakáva aj na Slovensku. Ako v tejto súvislosti vnímate budúcnosť bohatých ľudí, vašich potenciálnych klientov a rozvoj aktivít vašej banky?
Nie sme prehnaní pesimisti - náhly a dramatický pokles ekonomickej aktivity na Slovensku neočakávame. Vplyv globálnej krízy na tvorbu bohatstva nebude podľa nášho názoru významný.
Čo sa už pravdepodobne radikálne zmenilo, je pohľad na riziko. Averzia k riziku narástla a jednotlivé investičné projekty sú teraz viac podrobené rizikovým kalkuláciám. Portfóliá, ktoré vytvárame pre našich klientov, sú prísne nástrojovo, sektorovo a menovo diverzifikované a sú tak odolné voči cyklickým výkyvom ekonomiky. Z tohto pohľadu sa o budúcnosť nami spravovaných portfólií neobávame.
V blízkej budúcnosti bude na trhu množstvo investičných príležitostí so skvelým výnosom. Na druhej strane budú klienti, vzhľadom na nedávnu skúsenosť, ochotní podstúpiť menšie riziko. Úlohou banky bude informovať klienta o možných rizikách, ktoré sa skrývajú za vyšším výnosom investícií.
V čom je rozdiel v prístupe k privátnemu klientovi v komerčnej banke a vo vašej banke?
Hlavné hodnoty privátneho bankovníctva - individuálny prístup, finančné riešenia šité na mieru a diskrétnosť sú v Privatbanke denno – denne napĺňané. Štruktúra banky a jej odbory sú od začiatku nastavené tak, aby v maximálnej možnej miere vychádzali v ústrety požiadavkám len privátnych klientov.
Našou výhodou je aj produktová nezávislosť. Privatbanka nie je súčasťou veľkej bankovej skupiny, nie je tlačená do predaja vlastných produktov alebo produktov materskej banky. Prvoradým cieľom pri zostavení investičnej stratégie pre klienta je splnenie očakávaní klienta o zhodnotení jeho finančného majetku pri dôslednom zohľadnení jeho rizikového profilu.
V čom je podľa vás hlavný prínos privátneho bankára pre klienta?
Odborná fundovanosť, všeobecný finančný rozhľad a vystupovanie na úrovni by mali patriť k štandardnému vybaveniu privátneho bankára. Privátny bankár je špecializovaný odborný poradca, ktorý navrhuje investičné riešenia zohľadňujúce čo najpresnejšie očakávania a ciele klienta. Klient si môže želať čokoľvek, privátny bankár však musí jeho očakávania objektívne zreálniť. Jeho úloha však ide omnoho ďalej a spočíva v komplexnej starostlivosti o klienta - o viaceré aspekty života klienta, nielen o zhodnocovanie jeho finančného majetku.
Ako získavate klientov a ako sa záujemci môžu dozvedieť o vás?
V privátnom bankovníctve viac ako kdekoľvek inde platí, že dobré referencie sú neoceniteľné. Spokojný klient vás odporučí svojim priateľom či obchodným partnerom a otvorí vám tým dvere k ďalším potenciálnym klientom.
Klasická cesta, ako oslovujeme nových klientov, je aktívna akvizičná činnosť. Aj v tomto ohľade je naša situácia odlišná v porovnaní s klasickými bankami. Našich klientov si vyberáme a následne oslovujeme. Potenciálny klient Privatbanky sa teda sám rozhodne, či nám zverí informáciu o svojich aktívach a plánochl alebo nie. Cítim to ako pozitívny prvok zo strany banky voči klientovi. Snažíme sa byť kreatívni v našej ponuke a získať si klientov prinášaním inovatívnych riešení.
Autor: vj