mluvného poistenia motorových vozidiel.
BRATISLAVA. Privátnemu bankovníctvu sa už venujú všetky slovenské banky. Bankári ostávajú optimisti aj v nastupujúcej finančnej kríze a tvrdia, že rozširujúce sa rady bohatých táto kríza na Slovensku výrazne nespomalí.
Viac ako milión
Milión alebo niekoľko miliónov korún je hranica, od ktorej dostávajú zákazníci v slovenských bankách privilégiá individuálnej starostlivosti. Zveľaďovať peniaze bohatých nie je jednoduché. Potvrdzujú to aj medzinárodné skúsenosti v privátnom bankovníctve.
Vyučiť sa za privátneho bankára sa nedá. K takejto profesii potrebujete skúsenosti, ale aj talent. Prax v zahraničí ukazuje, že osoba privátneho bankára je často rozhodujúcim prvkom aj pre získanie bohatého klienta. Tých aj napriek finančnej kríze a nastupujúcej globálnej recesii pribúda. Aj naše banky tvrdia, že sú na želania svojich bohatých klientov dobre pripravené.
Špeciálny prístup aj podľa veku.
Nerozhodujú vždy len peniaze. Osobitný prístup majú banky aj k iným typom klientov. Napríklad k mladým a starým, ale aj k tým, ktorí na trhu firiem vystupujú ako samostatná jednotka - k živnostníkom.
Získať si klienta už v detskom veku a potom si ho udržať aj v dospelosti je iste jedným z motívov, prečo banky ponúkajú účty a špeciálne služby aj pre deti. Ak mladých svojou ponukou zaujmú, ostanú im verní a nebudú prechádzať ku konkurencii.
Iným motívom pre banky je ponuka špeciálnych služieb pre seniorov. Vďaka predlžovaniu veku, činorodých ľudí v tejto kategórii pribúda. Navyše mnoho súčasných dôchodcov nemá v banke účet, o ďalších bankových službách ani nehovoriac.
Tak ako pôjdu do dôchodku mladšie ročníky, dá sa očakávať, že aj počet seniorov, ktorí si zriadia účet v banke bude pribúdať. Pribúdať by mali aj peniaze na ich účtoch.
Hypermarket finančných služieb
Banky sa svojou ponukou stále viac profilujú ako hypermarkety finančných služieb. Svedčí o tom narastajúci počet produktov a služieb, ktoré si ešte v nedávnej minulosti museli klienti zabezpečovať v iných inštitúciách. Medzi takéto produkty patrí aj bankopoistenie.
V rámci jednej banky sa rozširuje aj ponuka podobných produktov. Napríklad účty pre živnostníkov, ktoré vznikli z bežných účtov pribalením balíčka špeciálnych služieb pre živnostníkov. V niektorých prípadoch služby cielene pre určitú skupinu živnostníkov.
Informácie o bankových službách pre privátnych klientov, seniorov, deti, živnostníkov a o poistení, ktoré si môžete kúpiť v banke sa dozviete v prvej časti našej prílohy.
Poisťovne bojujú o motoristov
V októbri bolo najväčšou udalosťou na poistnom trhu oznámenie nových cien PZP.
Kým v Česku ceny poistného v PZP mierne rastú, na Slovensku v roku 2008 podľa údajov Slovenskej kancelárie poisťovateľov klesli asi o päť percent.
V posledných troch rokoch na Slovensku klesol celkový objem poistného o viac ako dve miliardy korún, hoci za toto obdobie pribudlo asi 250 000 nových vozidiel.
Rastu trhu na Slovensku bráni silná konkurencia medzi poisťovňami. Priemerné poistné v roku 2008 klesne asi o päť percent oproti roku 2007. Podľa Imricha Feketeho zo Slovenskej kancelárie poisťovateľov je to veľmi znepokojujúci jav.
Poisťovne tvrdia, že ani v budúcom roku ceny povinného zmluvného poistenia nebudú zvyšovať. Na výpočet ceny poistného sa používa množstvo rôznych parametrov.
Zdá sa, že motoristi používajú deklarované cenníky len na orientačný výber poisťovne a definitívnu výšku poistenia dojednávajú osobne. Často získavajú bonusy, o ktorých sa iní ani nedozvedia. Informáciami o povinnom zmluvnom poistení začíname druhú časť našej prílohy.
Čím skôr, tým lepšie
Toto heslo platí pre vstup do tretieho - dobrovoľného piliera dôchodkového sporenia.
Aká je situácia v treťom pilieri a za akých podmienok do neho môžete vstúpiť - dočítate sa v závere našej prílohy.
Rastu trhu PZP na Slovensku
bráni silná konkurencia medzi poisťovňami. Priemerné poistné
v roku 2008 klesne medziročne asi
o päť percent.
Je to znepokojujúci jav.
Imrich Fekete, Slovenská kancelária poisťovateľov