BRATISLAVA. Kaufland garantuje vo najnovšej reklamnej kampani, že ceny u nej predávaných výrobkov nepôjdu hore najmenej do Veľkej noci.
Výnimku môžu tvoriť dočasné sezónne výkyvy cien niektorých druhov mäsa, ovocia a zeleniny. „Tieto prípadné výkyvy sa budeme snažiť kompenzovať zľavami a extra ponukami,“ povedal Martin Gärtner, hovorca Kauflandu. Spoločnosť tak chce vyvrátiť aj tvrdenia, že zavedením eura sa bude zdražovať. Podobnú taktiku pred niekoľkými mesiacmi zvolil aj reťazec Billa.
„Držím Kauflandu pri realizácií cenovej politiky palce, ale nemyslím si, že je reálne stanoviť na štyri mesiace pevné ceny,“ povedal Ľubomír Drahovský, analytik spoločnosti Terno. Reťazec od výrobcu, spracovateľa, dodávateľa k obchodníkovi je podľa neho taký dlhý, že konečný predajca ťažko udrží ceny bez zmeny. „Môže sa stať, že ak sa Kaufalndu nepodarí dodržať sľub, stratí dôveru zákazníkov. Tú by ťažko získaval späť,“ povedal Drahovský.
Konkurenčné Tesco nedávno spustilo reklamnú kampaň, v ktorej porovnávalo cenu svojich vybraných výrobkov s cenami v Kauflande. Konečný výsledok porovnávania dopadol v prospech Tesca. Kaufland postup britského reťazca kritizuje, rovnako ako Dohnal: „Nepovažujem takúto kampaň za férovú. Každý obchodník dokáže z celkovej ponuky 8 tisíc potravinárskych položiek vybrať 20 lacnejších,“ povedal.
Autor: bt