Väčšina darov ide na komerciu
BRATISLAVA. Až 59 percent finančných prostriedkov určených na dobročinné účely smerujú firmy na Slovensku do komerčných aktivít. Ide najmä o sponzoring a venovanie výťažku z predaja tovaru na charitu. Vyplynulo to z tohtoročných výsledkov merania darcovských aktivít prostredníctvom metodiky Štandard komunitné investovanie. Je to takmer dvakrát viac ako v minulom roku, pričom suma na charitatívne dary poklesla zo 47 na aktuálnych 28 percent. Dôvodom poklesu je podľa riaditeľky Nadácie Pontis Lenky Surotchak to, že firmy si nemôžu odpisovať dary zo základu dane a často majú pocit, že pridelením dvoch percent si svoju zodpovednosť voči komunite splnili. (sita)
Poliakov našli cez GPS
POPRAD. Dvoch stratených poľských turistov v Nízkych Tatrách cez víkend našli vďaka mobilu. Pár sa stratil v nedeľu podvečer pri zostupe z Ilanovského sedla. Po zotmení stratili orientáciu, zišli z chodníka a zablúdili. Záchranárom udali svoju polohu cez súradnice z prístroja GPS v telefóne. Horská služba ich tak objavila bez zranení.
(sita)