Zľava na auto? Akú si zaželáte

Televízie potvrdili zvýšený objem reklám od autopredajcov. Niektoré autá sa dajú kúpiť doslova za „babku“. K iným je pribalený hodnotný grátis darček. Automobilky tvrdia, že sa nič nedeje. Zvýšené výdavky za reklamu vraj nemajú pre krízu.

Kúpiť auto rôznych značiek so zľavou, prípadne s drahými doplnkami grátis, dnes nie je problém. Inzeráty a reklamy sa hemžia ponukami.Kúpiť auto rôznych značiek so zľavou, prípadne s drahými doplnkami grátis, dnes nie je problém. Inzeráty a reklamy sa hemžia ponukami. (Zdroj: REUTERS)

BRATISLAVA. Plánujete si kúpiť auto. Vhodnejšia chvíľa sa asi tak rýchlo už nenájde. Autopredajcovia sa doslova predháňajú v ponuke. Stačí si vybrať.

Renault Thalia dostanete za istých okolností už za menej ako 200-tisíc korún. Alebo si radšej trochu priplatíte, ale za svoje peniaze dostanete výrazne viac ako pred pár mesiacmi. K niektorým modelom Mazdy si môžete sami zostaviť balíček za 84-tisíc korún. K Volkswagenu Passat a Passat Variant dostanete business balík v hodnote až 95-tisíc korún. Na Mitsubishi Outlander dostanete zľavu 150-tisíc korún, na model Pajero až 200-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V balíčkoch sa väčšinou skrývajú navigačné systémy a autorádiá, niektorí predajcovia však ponúkajú aj parkovacie senzory, stmavené zadné sklá, alarm, zimné pneumatiky či zliatinové disky.

Stačí si otvoriť ktorékoľvek noviny, pozorne počúvať rádio, či sledovať televíziu. Reklama na nové a hlavne výhodné autá sa doslova valí na potenciálnych zákazníkov.

Z každej strany

Podľa hovorkyne televízie JOJ Tatiany Tóthovej stúpla medziročne reklama na autá o štvrtinu. Slovenská televízia zaznamenala podľa hovorkyne Želmíry Habánovej zvýšený prílev reklamy od autopredajcov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka až o 51 percent. Iba televízia Markíza hovorí o porovnateľnom objeme reklamy na automobily. „Ale treba brať do úvahy, že je to dané aj zložením značiek automobiliek, ktoré u nás komunikujú v príslušných obdobiach,“ vysvetľuje hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci to automobiloví predajcovia nechcú priznať, podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského je kampaň naozaj oveľa masívnejšia ako minuloročnú jeseň a zimu, keď sa boj o zákazníka aj tak zvyšuje, aby sa dopredali staré modely. „Tento rok však okrem tohto tradičného dôvodu pribudol aj ďalší - finančná kríza. Predajcovia musia zaujať niečím novým, napríklad benefitmi. Kúpyschopnosť obyvateľstva sa totiž znižuje a ľudia, ktorí už auto majú a nepotrebujú ho veľmi súrne vymeniť, radšej počkajú,“ povedal Drahovský. Spoločnosti už pristupujú aj k adresnej reklame. Oslovujú podľa Drahovského zákazníkov, ktorí si od nich v minulosti kúpili auto na lízing a teraz im končí zmluva.

Nič sa nedeje

Autopredajcovia si však krízu nechcú veľmi priznať. Niektorí nereagovali na naše otázky. Iní zase tvrdia, že kampaň pripravovali už pred vypuknutím krízy. Aj keď hovoria o určitom poklese záujmu o kúpu nových áut, nejde podľa nich o žiaden dramatický trend.

SkryťVypnúť reklamu

„ŠKODA AUTO Slovensko zaznamenala v októbri určitý pokles predaja. Nepripisujeme ho však priamo vplyvu finančnej krízy. Záujem zákazníkov o modely značky Škoda, vyjadrený celkovym objemom predaja, je vďaka výhodnému cenníku a aktuálnej akciovej ponuke modelov MAX stále veľký,“ tvrdí konateľ spoločnosti Matej Bugár.

Hovorca spoločnosti Porsche Ľubomír Beňovič povedal, že sa zatiaľ kríza na predaji áut značky Volkswagen výraznejšie nepodpísala. „Pozorujeme určité zmeny v správaní zákazníkov, napríklad v nižšej frekvencii v showroome. Na druhej strane však tí, ktorí prídu, sú rozhodnutí pre kúpu.“

Tento rok musia predajcovia zaujať niečím novým, napríklad benefitmi. Kúpyschopnosť obyvateľstva sa znižuje a ľudia, ktorí auto nepotrebujú veľmi súrne vymeniť, radšej počkajú.

SkryťVypnúť reklamu

Ľubomír Drahovský, agentúra TERNO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu