Čo nám to tá reklama vlastne hovorí

Tie reklamy ste si nemohli nevšimnúť, sú ich plné reklamné brejky. Muž šoférujúci auto a na sedadle spolujazdca atraktívna žena - raz rockerka so slúchadlami na ušiach, inokedy blondínka so psíkom a inokedy zas mladá dáma prezerajúca si svoju novú spodnú

bielizeň. Vodič nikdy neodolá a nechá sa strhnúť činnosťou spolujazdkyne. Za volantom sa zapojí do tancovania vo víre disko hitu 70. rokov, začne dráždiť psa, ide si oči vyočiť na sexi nohavičkách spolucestujúcej. Každá z reklám sa končí škrípajúcimi brzdami a ubezpečením: „Nech narazíte na čokoľvek, spoľahnite sa na naše povinné zmluvné poistenie. Poisťovňa tá-a-tá - váš svet istoty.“

Vtipná? Originálna?

Ľudia z reklamnej brandže riešia problém, či sa náhodou tieto reklamy až priveľmi nepodobajú na reklamy konkurenčnej poisťovne - „Kečup“ a „Kamionisti“. Kreatívcov v diskusiách zaujíma, či je vôbec možné urobiť reklamu na PZP bez auta, či muž vyzerá ako Casanova, alebo nie a či bolo nutné do reklamy umiestniť aj alibistický nápis „Toto je len reklama. Nenapodobňujte.“ (z právneho hľadiska asi áno). Opäť len samé podružné veci. Nikoho netrápi, čo nám to vlastne poisťovňa reklamou hovorí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Skôr ľahkovážna reklama

Neviem ako vy, ale ja som to „prečítal“ takto: „Poisťovňa – ešte raz: POISŤOVŇA - hovorí, že sa počas šoférovania netreba až tak veľmi venovať riadeniu vozidla. Pokojne si možno zatancovať, podráždiť zvieratko, poobzerať si nákupy svojich drahých polovičiek či stopárok (to je v tomto prípade jedno). Narazíte? Spôsobíte niekomu škodu či nebodaj ujmu na zdraví? Čo tam po tom! My sa o to postaráme. Váš svet istoty.“

Isteže, viem si predstaviť, že pôvodný zámer poisťovne bol celkom iný; určite to bolo niečo v zmysle „máme čo ponúknuť, potrebujeme ľudí zaujať“, „nebojme sa byť odvážni“ , a „prečo nepoužiť humor“? No, ako všetci dobre vieme, „humor je dobrý sluha, ale zlý pán“. V tomto prípade sa tvorcovia nechali až priveľmi uniesť snahou o „humornosť“ reklamy a stratili zo zreteľa kontext i samotný zmysel reklamy na poistenie.

SkryťVypnúť reklamu

Nechcem moralizovať, a rozumiem tiež zveličeniu a štylizácii v reklame, ba dokonca si viem predstaviť, že agentúra za sériu týchto reklám dostane nejaké to kreatívne ocenenie. Trochu mi však prekáža odtrhnutosť reklamy od reality.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 599
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 336
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 721
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 159
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 360
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 848
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu