Európska čiapka

Išli sme s rodinou na cintorín. Spojili sme to s nakupovaním pre mňa, keďže sám si nie som schopný nič kúpiť a sme spolu málo.

Išli sme s rodinou na cintorín. Spojili sme to s nakupovaním pre mňa, keďže sám si nie som schopný nič kúpiť a sme spolu málo.

Zastavili sme sa v nákupnom stredisku v Trenčíne. Popri únavnom skúšaní riflí som narazil na peknú čiapku. NehĽadiac na cenu, veď to platia rodičia, som si povedal: túto chcem. Kútikom oka som si všimol prelepku na štítku, že stála 199 korún.

Neskôr doma, keď sme všetko vybalili, som si všimol na štítku cenu v krajinách, kde sa platí už eurom. Bolo tam 3,99 eura. To ma na chvíľu zarazilo, v momente som prepočítal v hlave, že to vychádza na približne 120 korún. Všímam si cenu, akú majú v Česku. Napísané je 149. Rátam v hlave približnú sumu na naše koruny a vychádza mi okolo 180 korún. Dokonca aj naši susedia by si ju doma kúpili lacnejšie ako my.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Platí, že čím východnejšie, tým drahšie? Údaj na prelepke, kde bola slovenská cena, je 199 korún, pod tým 6,61 eura. Prečo v Nemecku, Rakúsku, Holandsku a Belgicku dajú za tú čiapku rovnako po 3,99 a u nás o viac ako 2,50 navyše?

Napadlo mi prelepku odlepiť. Možno sa pod ňou skrýva aj originálne vytlačená cena pre nás. Skráva a čudujem sa ešte viac, tam je 149 korún.

Nechápem už vôbec a nie je mi jasné, prečo to máme od výrobcu lacnejšie ako v Česku a drahšie ako v západnejších krajinách. Či má prelepka znamenať, že obchod alebo dodávateľ nerešpektuje cenu odporúčanú výrobcom a takto si ľubovoľne predražuje o viac, ako je pekné? Prečo tam nie je tiež napísané pre Slovensko 120 korún +/- a 3,99 eura?

Alebo len tomu nerozumiem? Škoda, že som si to nevšimol v predajni, spýtal by som sa predavačky. Ale čo by mi ona k tomu vedela povedať. Je len za pokladňou.

SkryťVypnúť reklamu

lacika.blog.sme.sk

Autor: Tomáš Lacika

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu