Reklama O2 Fér je fér, povedali arbitri

Kampaň Telefónica O2 Fér je podľa konkurenčných operátorov neetická. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu si to nemyslí.

BRATISLAVA. Aktuálny rek­lamný súboj mobilných operátorov sa skončil výhrou toho najslabšieho. Aspoň na poli etiky. Rada pre reklamu nedala za pravdu spoločnostiam T­Mobile a Orange, ktoré sa sťažovali na kompletnú rek­lamnú kampaň „O2 Fér“ spoločnosti Telefónica O2.

Konkurencia etikou

Boj o zákazníka medzi mobilnými operátormi je najčastejším bodom rozhodovania Rady pre reklamu. Operátorom tentoraz prekážal už slogan kampane.

Označenie ponuky O2 Fér ako „férovej ponuky“, zbavenej akýchkoľvek „neférových podmienok a chytákov“ podľa sťažovateľov môže vzbudzovať dojem, že všetci ostatní operátori ponúkajú neférové produkty a služby a účelom kampane je vraj získanie prospechu pre spoločnosť O2 na úkor súťažiteľa. Všetky tvrdenia a vyobrazenia v kampani označili za nepravdivé a ako také vraj majú charakter, ktorý sa dotýka ich dobrého mena a povesti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu si to však nemyslí. Sťažnosti oboch operátorov označila za neopodstatnené a predmetná kampaň „O2 Fér“ podľa jej arbitrážnej komisie nie je v rozpore s etickým kódexom reklamy.

„Informácie týkajúce sa ponuky sú komunikované jasne a zrozumiteľne, dôkazom čoho je aj fakt, že rada nedostala na predmetnú kampaň ani jedinú sťažnosť od spotrebiteľa,“ uvádza v svojom stanovisku rada. Reklama podľa nej nie je samoúčelná, lebo „charakterizuje produkt, ktorý zadávateľ uvádza na trh a prirodzene upozorňuje na výhody programu služieb“.

Skončia na súde

Spor operátorov bude mať dohru aj na súde. Spoločnosť Orange podala na Okresný súd Bratislava I návrh na predbežné opatrenie, ktoré má kampaň zastaviť. Je totiž presvedčená, že O2 „flagrantne a bezprece­dentne napadlo jej dobré meno“ a chce vymáhať náhradu škody.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 382
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 985
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 180
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 111
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 837
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 658
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 643
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu