„A je to!“ reklama, ktorá uráža

Na reklame je fascinujúca jej mnohovýznamnosť. Celé generácie reklamných tvorcov usilujú stále o to isté: vychváliť niečí výrobok alebo službu, no zároveň to chcú urobiť inak, než ich predchodcovia, či konkurenti.

(Zdroj: PETER DLHOPOLČEK)

Pri ustavičnom hľadaní nových významov sa neraz dostanú do slepej uličky nepochopenia („To nikto nepochopí.“), plagiátorstva („To tu už bolo.“), alebo prekročenia etických noriem („To nemyslíš vážne!?“).

Väčšina reklamných tvorcov dokáže včas rozoznať, že sa pohybujú na tenkom ľade, a cúvnu.

No nájdu sa aj takí, ktorí sa bezhlavo rútia ďalej.

Fakt zlý bilbord

Kdesi pri Žiline som zbadal bilbord, ktorý mi vyrazil dych. Fotografia ženských nôh s rukami sťahujúcimi si nohavičky s textom: „Z našich cien sa urobíte!“ a obrovským logom siete elektropredajní Okay, ktorému dominuje zdvih­nutý palec pripomínajúci gesto postavičiek z legendárnych rozprávok „A je to“. Nevkusné, hlúpe, primitívne, poburujúce, urážajúce ľudskú dôstojnosť, ... smelo doplňte ďalšie adjektíva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Urobili sa zo svojich cien

Je jasné, že manažéri spoločnosti Okay chceli touto reklamou vychváliť svoje nízke ceny. Niet pochýb ani o tom, že to tvorcovia chceli urobiť inak, než preškrtnutými cenami či nožnicami prestrihajúcimi cenovku. Rozhodli „urobiť sa zo svojich cien“ a ja sa márne snažím prísť na to, prečo to urobili práve takto. Kladiem si otázku, čo môže viesť majiteľa alebo manažéra k tomu, že meno svojej firmy spojí s primitívnymi sexom (sťahovanie nohavičiek, „urobenie sa“). Chvíľkové poblúznenie mysle – „akože vtip“, nejaká frustrácia alebo nebodaj strategický zámer? Fakt neviem.

V každom prípade by si každý tvorca či zadávateľ reklamy – a to ešte pred tým, než zavesí niečo na bilbord - mal zodpovedať jednu základnú ogilvyovskú otázku: Je toto reklama, ktorú s hrdosťou doma ukážem manželke, deťom alebo rodičom?

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu