KOŠICE. Do polovice decembra má Dopravný podnik mesta Košice zlepšiť linkové vedenie. Primátor Košíc František Knapík verejne priznáva, že spustenie nového linkového vedenia MHD v Košiciach neprinieslo želaný efekt. Riešením má byť kombinácia systému ťažiskových liniek bez prestupovania, ktoré sa v minulosti osvedčili, s pozitívnymi prvkami nového linkového vedenia, ktoré sa neosvedčilo.
Kritici opravujú chyby
Po odvolaní dopravného riaditeľa Roberta Nagya, zodpovedného za nové linkové vedenie, má na starosti zlepšenie hromadnej dopravy Karol Kuzma. Ten spracoval vlastný návrh, zachovávajúci pôvodný systém, ale DPMK ho neakceptoval. Ani o návrh bývalého námestníka podniku Arpáda Schwartza, ktorý podľa neho zachováva a zlepšuje starý systém, DPMK neprejavil pri tvorbe nového linkovania záujem.
Kuzma a Schwartz dnes majú zrekonštruovať linkové vedenie, ktoré sa neosvedčilo.
Stabilizovať vodičov
Košický dopravný podnik potrebuje zároveň stabilizovať vodičov, ktorých má nedostatok. Plánuje garantovať im zvyšovanie miezd a rekonštruované služobné nájomné byty. Podnik zároveň rokuje s mestskými časťami o ich potrebách v doprave.
Odstrániť akútne problémy majú aj otvorenie čiastočného profilu križovatky Prešovská – Sečovská.
K okamžitým zásahom patrí zrušenie takmer 30 zastávok na znamenie, vytvorenie troch jazdných pruhov na Magnezitárskej ulici, z ktorých jeden bude vyhradený pre autobusy MHD a rieši dopravu zo sídliska Ťahanovce do mesta, posilnenie dopravy z mestskej časti Dargovských hrdinov zrýchlenou autobusovou linkou č. 50, ktorá pôjde v pracovných dňoch počas školského vyučovania krížom cez mesto okolo nemocnice na Triede SNP až na sídlisko KVP.