Golf ako nástroj trvalého manažérskeho rozvoja?

O podnetoch, príprave

a priebehu rozvojového programu v oblasti rozvoja manažérskych a komunikačných zručností hovoríme s riaditeľom spoločnosti Avnet Technology Solution, s.r.o. Andrejom Buchamerom a riaditeľom poradenskej spoločnosti Client & Partner Business Development, s.r.o. Petrom Cigáňom.


Prečo ste sa rozhodli z ponuky poradenských nástrojov využiť práve rozvojový program, zameraný na rozvoj komunikačných zručností na golfovom ihrisku ?

Andrej Buchamer: Keďže hrám golf už niekoľko rokov a považujem ho za výborný nástroj relaxu a stretávania sa so zaujímavými ľuďmi, vrátane obchodných partnerov, zaujala ma ponuka spoločnosti Client & Partner. Ich rozvojový program s názvom Obchodná komunikácia na golfovom ihrisku bolo niečo, čo som veľmi uvítal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Čím vás zaujal tento rozvojový program?

Andrej Buchamer: V prvom rade ma zaujala možnosť spojiť možnosť manažérskeho rozvoja s hrou na golfovom ihrisku, na druhej strane po preštudovaní programu som sa utvrdil v názore, že každý typ obchodnej komunikácie ( v reštaurácii, kaviarni, zasadačke, kancelárii zákazníka, na golfovom ihrisku), resp. komunikačnej interakcie (nový partner, dlhodobý partner, obnovenie spolupráce) má svoje prirodzené zákonitosti, nástroje a pravidlá.

Naša spoločnosť má korene v Spojených štátoch, odkiaľ pochádza fáma, že väčšina veľkých obchodov sa urobí na golfe. Myslím, že rastúcou popularitou golfu na Slovensku, resp. v okolitých krajinách stúpa možnosť vytvárať podmienky na stretávanie sa s obchodnými i potenciálnymi obchodnými partnermi na golfe.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo ste sa rozhodli v rámci ponuky Vašich rozvojových programov prezentovať práve tému Obchodná komunikácia na golfovom ihrisku?

Peter Cigáň: Túto tému sme niekoľko rokov evidovali ako úspešnú tému z amerického poradenského prostredia, kde je naozaj golf vnímaný ako možnosť k „urobeniu“ veľkého obchodu. Pri spoznaní detailov, postupov a nástrojov týchto rozvojových programov sme ich zhodnotili ako typicky americký produkt, určený pre ich typ firemnej kultúry a obchodnej komunikácie. Tým pádom veľmi ťažko použiteľný a implementovateľný do podmienok nášho podnikateľského prostredia.

Z toho dôvodu sme prakticky dva roky zbierali podnety z golfového a manažérskeho prostredia na ich využitie v tomto programe. Väčšina potenciálnych účastníkov prezentovala záujem zúčastniť sa programu tohto typu, t.j. mať možnosť kombinovať osobnostný rozvoj s hrou na golfovom ihrisku. Obzvlášť, keď budú mať možnosť v rámci tohto programu zvýšiť svoju odbornosť v oblasti obchodnej komunikácie, zameranej na komunikáciu s kľúčovými predstaviteľmi svojich zákazníkov alebo dodávateľov v prostredí, v ktorom veľmi pravdepodobne príde počas hry, ktorá na 18-jamkovom ihrisku trvá 4-5 hodín, k „odformálneniu“ komunikácie a vzťahov.

SkryťVypnúť reklamu

Pre koho je tento program určený, resp. na čo sú zamerané jednotlivé časti trojdňového programu?

Peter Cigáň: Mohlo by sa zdať, že tento program je určený len pre skúsených hráčov golfu. Môžu sa ho samozrejme zúčastniť i začínajúci golfisti, resp. manažéri, ktorí s golfom uvažujú začať. Pre nich máme pripravený program vo forme caddyho na elektrickom autíčku, ktorý sprevádza najlepších golfistov počas hry na ihrisku. Alternatívne vieme pre nich pripraviť individuálny tréning s golfovým profesionálom, tým sa ale ochudobnia o praktickú časť programu, spojenú s praktickým využitím nástrojov komunikácie.

Úvodná časť programu je zameraná na filozofiu biznis golfu a komunikácie na ňom, snažíme sa účastníkom ozrejmiť rozdiel voči športovému golfu, kto je vhodným kandidátom na biznis golf, ako na biznis golf partnera pozvať, aký typ hry zvoliť, na akom type ihriska.

SkryťVypnúť reklamu

Jedna z kľúčových častí hovorí o typológii vášho partnera ako osobnosti, tak i z pohľadu golfistu a dáva návod, ako vytvoriť vhodné komunikačné podmienky na vytvorenie obchodného vzťahu alebo uzavretie obchodu. Pre príklad – na golfovej akcii vášho klienta zistíte, že medzi vašimi spoluhráčmi je niekto, koho dlhodobo považujete za potenciálneho partnera a za poslednú dobu sa vám nepodarilo s ním kontaktovať. Z hľadiska typológie osobnosti je to Diktátor (pomerne bežný typ osobnosti na TOP pozíciách v manažmente), z pohľadu typológie golfistu je to Bombardér (vždy úder plnou silou a čo najďalej) a súčasne je to golfista-začiatočník, ktorý očakáva radu alebo pomocnú ruku od skúsených hráčov, čiže z pohľadu psychológie v submisívnom postavení.

SkryťVypnúť reklamu

Toto je pomerne bežná kombinácia typov a vzťahov na golfe, o to však väčší problém ako nadviazať s takýmto typom golfistu-manažéra komunikáciu, vedúcu k vzájomnej kooperatívnej akceptácii a k vytvoreniu obchodného vzťahu.

Ďalšia z častí pomáha formovať názor na to, ako interpretovať isté znaky správania sa (taktika hry, emócie, reakcie na časový tlak, porušovanie pravidiel a etiky golfu ai.) vášho partnera ako pravdepodobnosť podobného prejavu pri obchodnom vzťahu.

Súčasťou programu je samozrejme reálna hra na 18-jamkovom ihrisku s vytvorením modelovej situácie na otestovanie získaných poznatkov.

Záverečná časť programu nastavuje zrkadlo potrebe permanentného osobnostného rozvoja každého manažéra a dáva golf za príklad toho, že málokto z golfistov vníma svoju výkonnosť ako optimálnu a snaží sa dlhodobo zvýšiť svoju hráčsku kvalitu. Preto práve golf, jeho filozofia, pravidlá a etika vytvárajú výborný predpoklad pre dlhodobý profesionálny a osobnostný rozvoj manažéra.

SkryťVypnúť reklamu

V čom vidíte prínos pre vás z pohľadu osobnej účasti na tomto rozvojovom programe spoločnosti Client & Partner Business Development, s.r.o.?

Andrej Buchamer: Pravdupovediac, mal som pred začatím programu isté pochybnosti, či nejde len o lacný trik spojiť manažérsky kurz s golfom. Po jeho realizácii môžem tento program s plným vedomím všetkým odporučiť. Tento tréning jasne pomenoval nástroje komunikácie, ktoré v daných interakčných situáciách s danými partnermi vedú k vytvoreniu neformálnych vzťahov a zvyšujú pravdepodobnosť obchodného úspechu. Z tohto pohľadu hodnotím tento rozvojový program ako výbornú investíciu, ktorá bude mať určite rýchlu návratnosť.

Preto účasť na tomto programe považujem za úspešný krok smerom k zvýšeniu komunikačnej zručnosti a k nástrojom na vytvorenie dlhodobých partnerských vzťahov s našimi súčasnými i potenciálnymi zákazníkmi.

SkryťVypnúť reklamu

Chystáte v blízkej dobe i ďalšie rozvojové programy, orientované na túto tematiku?

Peter Cigáň: V rámci marketingovej komunikácie tohto programu sa vydefinovali dve skupiny potenciálnych klientov. Jednou je manažment, resp. obchodný manažment a obchodníci firiem (vrátane privatbankingu bánk), ktorých účasťou na tomto programe je samozrejme sledované zvýšenie výkonnosti obchodu prostredníctvom stretávania sa s partnermi na golfe. Druhou skupinou sú spoločnosti, ktoré organizujú tento typ programu priamo na vytváranie vzťahov s kľúčovými klientmi za ich účasti. Obsah tohto programu samozrejme orientujeme viac na vytváranie bezprostredných väzieb medzi obchodníkom a klientom, zúčastneným na programe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  2. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  3. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  6. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  7. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  8. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 258
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 679
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 200
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 584
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 385
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 207
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 825
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 757
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu