BRATISLAVA. Úspešnosť koučingového procesu v zásadnej miere stojí na schopnosti kouča identifikovať a otvárať také témy, ktorými koučovaný pracovník aktuálne žije. Významne sa totiž človek učí jedine vtedy, ak dostáva informácie, ktoré práve naozaj potrebuje, a nie ktoré sa mu azda raz zídu. Profesionálne koučovanie pomáha ľuďom dosahovať mimoriadne výsledky v ich pracovnom aj osobnom živote.
Medzinárodná federácia koučov podporuje vytváranie takého koučovania, ktoré uznáva klienta ako experta v jeho/jej osobnom a profesionálnom živote.
Smerovanie rozhovoru počas každého stretnutia si klient určuje sám, zatiaľ čo kouč počúva a prispieva svojimi postrehmi a otázkami. Takáto interakcia prináša jednoznačnosť a pomáha klientovi začať konať.
Koučovanie sa zameriava na to, kde sa klient nachádza v súčasnosti a čo je ochotný urobiť pre to, aby sa v budúcnosti dostal tam, kam chce.
Najčastejšie témy, s ktorými sa koučovia na Slovensku stretávajú, sa dajú súhrnne vyjadriť ako zvýšenie manažérskej alebo osobnej efektívnosti.
V súčasnosti najčastejšie témy koučovania sú uplatnenie sa v práci, ktorá ma uspokojuje, time manažment, zlepšenie vzťahov na pracovisku či work-life balance, získanie a udržanie rovnováhy medzi súkromným a pracovným životom a rozhodovanie.
Autor: Vladimír Červenák