Reklamácia bez odpovede
V máji 2005 mi firma urobila izoláciu strechy na dome. Na práce za viac ako 23 000 korún mi poskytla záruku osem rokov.
Po troch rokoch som zistil, že fólia nie je kompaktná, na väčšej časti strechy popraskala a olúpala sa. V auguste som sa obrátil so žiadosťou o nápravu na majiteľa firmy, poslal som ju na adresu uvedenú v živnostenskom registri. List sa vrátil s poznámkou adresát neznámy. Vrátili sa mi aj listy adresované na zodpovednú vedúcu firmy a na kanceláriu uvedenú v prospekte. Obchodný zástupca spoločnosti, ktorý zákazku zabezpečoval, žiadosť o nápravu prevzal, ale neodpovedal. Ako mám ďalej postupovať?Jaroslav M.
Odporúčame, aby ste sa obrátili na obvodný úrad, odbor živnostenského podnikania, prípadne aj na obecný úrad (podľa sídla firmy). Ak firma zanikla, je majiteľ povinný ohlásiť živnostenskému úradu, kto preberá záväzky vyplývajúce z jej činnosti, a teda aj vybavovanie reklamácií.
Po overení si skutočností na obvodnom úrade môžete podať podnet na kontrolu aj so všetkou dokumentáciou (stačí vo forme fotokópií) na inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie. Inšpekcia môže prešetriť formálnu stránku vybavovania reklamácie a povinností riadneho informovania o podmienkach a spôsobe reklamácie.
Danuša Krkošová,
hovorkyňa
Ústredného inšpektorátu
Slovenskej obchodnej inšpekcie