Veríme len tomu, čomu veriť chceme

Ľudia už toľkokrát naleteli, že sa nedajú len tak ľahko nachytať. Vraj „okamžitý účinok“, „úplne bez poplatkov“, „dvojnásobné platy“, „žiarivo lesknúca sa bielizeň“. No iste! Dnes je väčšina slovenských spotrebiteľov voči planým sľubom imúnna. Nedôvera ná

Uverili by ste tejto biozelenine?Uverili by ste tejto biozelenine? (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

m však niekedy môže brániť v tom, aby sme odlíšili, čo je dobré a čo nie.

Sú to len „marketingové ťahy“

V obchodoch sa napríklad čoraz častejšie objavujú biopotraviny. Mnohí zákazníci ich považujú iba za ďalší trik, ako z ľudí vytiahnuť viac peňazí. Označenie „bio“ má pre nich rovnaký význam ako „pečať kvality“ či nálepka s nápisom: „odporúča komora pestovateľov zdravej kukurice“. O tom, že označenie „bio“ alebo „ekologický výrobok“ môže získať iba výrobca, ktorý dodržiava prísne ekologické normy EÚ, mnohí ani netušia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Alebo: mobilný operátor príde na trh s ponukou služieb, ktorá odporuje doterajším zvyklostiam zákazníkov. Ich prvá reakcia je, samozrejme, skeptická: „Do všetkých sietí za rovnakú cenu? Aj cez deň? A žiadny paušál?“ krútia neveriacky hlavou. „V tom musí byť nejaký háčik; to predsa nie je možné,“ mudrujú zákazníci, ktorí sú už naočkovaní tým, že každý ich chce len okrádať.

Iný príklad: Za dedinou kdesi na severe Slovenska postavia moderné rekreačné zariadenie. Miestni sa mu vyhýbajú ako čert krížu, vraj je to tam „príšerne drahé“. No keď vojdete dnu, zistíte, že je to útulné zariadenie s normálnymi cenami. Odrazu nikto nevie povedať, odkiaľ sa vzala informácia o 150­korunovej káve. „Ľudia v dedine vraveli.“

Ako to len dokáže?

Zákazníci sa zdráhajú uveriť biopo­travinám, rovnako ako férovej ponuke či normálnym cenám v novej reštaurácii. Keby to urobili, sami pred sebou by vyzerali ako hlupáci, ktorí doteraz kupovali iba chemické napodobeniny, nechali sa balamutiť poskytovateľmi služieb a „rečami ľudí v dedine“.

SkryťVypnúť reklamu

Záhadou len ostáva, ako sa Robertovi Ficovi podarilo v ľuďoch potlačiť prirodzený sklon nedôverovať žiadnemu politikovi.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu