KEĎ VÁS ZMÄTIE OPERÁTOR NA LINKE, MUSÍTE PREUKÁZAŤ, ŽE SPÔSOBIL ŠKODU

Za omyl žiadajte náhradu

Poskytnutie chybnej informácie môže preukázať nahrávka hovoru z linky. To, akú škodu spôsobila, musí dokázať zákazník.

Ak vám operátor na zákazníckej linke podá mylnú informáciu, ktorou sa budete riadiť, a spôsobí vám škodu, môžete si žiadať jej náhradu. To, či uspejete, sa nedá zaručiť.Ak vám operátor na zákazníckej linke podá mylnú informáciu, ktorou sa budete riadiť, a spôsobí vám škodu, môžete si žiadať jej náhradu. To, či uspejete, sa nedá zaručiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME– MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Informácie na zákazníckych linkách by mali poskytovať ľudia, ktorí spotrebiteľovi na opačnej strane telefónnej linky dokážu pomôcť.

Nie vždy to však platí. Ak ste odberateľom služby a na základe odporúčaní po telefóne utrpíte škodu, jej náhrady sa budete domáhať problematicky.

K omylu môže dôjsť

Za poskytnutie nesprávnej informácie, ktorá spôsobila zákazníkovi zdržanie pri namontovaní varnej dosky, sa na stránke staznosti.sme.sk pred časom ospravedlnil hovorca Západoslovenskej eneregetiky Ján Orlovský. „Hovor na zákaznícku linku bol odklonený na operátorov externého call centra, ktorí nie sú kmeňovými zamestnancami a preberajú najmä hovory súvisiace s bežnou agendou novej obchodnej zmluvy,“ uviedol.

Do omylu vás však môže priviesť operátor aj pri čerpaní bonusových služieb. Nie vždy ich totiž začnete využívať od chvíle, keď si službu aktivujete, prípadne ich získate po istom čase.

Klient jedného z mobilných operátorov na jeho internetovej stránke popisuje, ako sa na zákazníckej linke zaujímal, kedy má nárok na hovory zdarma. Aktivoval si nový program a v spoplatňovaní služieb nemal jasno. Operátorka mu poskytla informáciu, ktorá sa spotrebiteľovi nezdala. Preto sa opakovane uisťoval, či je to skutočne tak. Neskôr zistil, že ak by sa riadil jej pokynmi, volanie by nemal zdarma tak, ako by, podľa tvrdenia operátorky na linke, mať mal.

Platí to, čo je v zmluve

Otázne však je, či by spotrebiteľ v podobnom prípade získal od poskytovateľa služby náhradu, ak by platil viac, ako podľa rady mal. Podľa advokátky Daniely Ježovej majú totiž písomne dohodnuté zmluvné podmienky spravidla prednosť pred ústnymi dohodami či informáciami. Neodporúča sa spoliehať na telefonické vyjadrenia. Skôr si treba naštudovať zmluvné podmienky, prípadne požiadať operátora o písomné stanovisko či vysvetlenie, ak niektoré podmienky nie sú jasné.

„Záväzná je tá informácia, ktorá je uvedená v zmluve podpísanej oboma zmluvnými stranami,“ dodáva Ježová.

Hovor je zväčša na zázname

Ak na základe mylnej informácie zo zákazníckej linky utrpíte finančnú stratu, napríklad po ubezpečení, že máte telefónne hovory v istom čase zdarma, voláte niekoľko hodín a na účte sa vám následne objaví vysoká suma, musíte preukázať, že ste sa do omylu dostali vinou poskytovateľa služby. Dôkazné bremeno je na vás.

Pri tom vám môže pomôcť nahrávka hovoru. Dôležité je poznačiť si meno operátora, s ktorým ste hovorili. Tiež dátum a čas poskytnutia informácie. Tieto údaje sa dajú dohľadať aj následne podľa výpisu hovorov.

Väčšina poskytovateľov služieb si hovory na zákazníckych, linkách zaznamenáva. „Nahrávky nie sú určené pre spotrebiteľa, ale môžu byť použité pri riešení sporných situácií,“ vraví Jana Burdová, hovorkyňa spoločnosti T–Com, ktorá nahráva prichádzajúce hovory náhodným výberom.

Postup je individuálny

Firmy, ktoré poskytujú služby, tvrdia, že na linkách pracujú kvalifikovaní operátori, a preto je riziko omylov minimálne.

Podľa Dany Kršákovej, hovorkyne Slovenského plynárenského priemyslu, za takéto pochybenie operátora nesie spoločnosť zodpovednosť. Ak by vznikla odberateľovi škoda, prípadný nárok na jej náhradu by, na jeho žiadosť, posudzovala individuálne.

„Ak by prišlo k nedorozumeniu, pri ktorom chybu zapríčinil pracovník firmy, zákazníkovi prirodzene nahradíme škodu. Stačí, že o to mailom, faxom alebo poštou požiada na oddelení služieb zákazníkom,“ uviedol Slavomír Benko zo spoločnosti Slovanet.

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. FORUM PREŠOV má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  4. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  7. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  8. Ročné cestovné poistenie vás chráni dlhšie a je výhodnejšie
  9. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  10. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 24 702
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 559
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 959
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 15 606
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 15 242
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 335
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 529
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 578
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 715
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 390

Neprehliadnite tiež

Kiska plánuje stranu, napriek ponuke Štefunka s Beblavým

S prezidentom sa stretol aj bývalý Miklošov poradca.

Prezident Andrej Kiska
Dobré ráno

Dobré ráno: Kiska chystá stranu. Čo to spraví s Mostom či s KDH

Viaceré strany by zrazu mohli mať problémy.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kiskova strana dnes nedáva logiku

Andrej Kiska predsa nie je homo politicus.

Peter Tkačenko
Pred parlamentom v posledných dňoch demonštrujú zástancovia aj odporcovia brexitu.
Ilustračné foto.