Nedeľa, 21. október, 2018 | Meniny má Uršuľa
KEĎ VÁS ZMÄTIE OPERÁTOR NA LINKE, MUSÍTE PREUKÁZAŤ, ŽE SPÔSOBIL ŠKODU

Za omyl žiadajte náhradu

Poskytnutie chybnej informácie môže preukázať nahrávka hovoru z linky. To, akú škodu spôsobila, musí dokázať zákazník.

Ak vám operátor na zákazníckej linke podá mylnú informáciu, ktorou sa budete riadiť, a spôsobí vám škodu, môžete si žiadať jej náhradu. To, či uspejete, sa nedá zaručiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME– MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Informácie na zákazníckych linkách by mali poskytovať ľudia, ktorí spotrebiteľovi na opačnej strane telefónnej linky dokážu pomôcť.

Nie vždy to však platí. Ak ste odberateľom služby a na základe odporúčaní po telefóne utrpíte škodu, jej náhrady sa budete domáhať problematicky.

K omylu môže dôjsť

Za poskytnutie nesprávnej informácie, ktorá spôsobila zákazníkovi zdržanie pri namontovaní varnej dosky, sa na stránke staznosti.sme.sk pred časom ospravedlnil hovorca Západoslovenskej eneregetiky Ján Orlovský. „Hovor na zákaznícku linku bol odklonený na operátorov externého call centra, ktorí nie sú kmeňovými zamestnancami a preberajú najmä hovory súvisiace s bežnou agendou novej obchodnej zmluvy,“ uviedol.

Do omylu vás však môže priviesť operátor aj pri čerpaní bonusových služieb. Nie vždy ich totiž začnete využívať od chvíle, keď si službu aktivujete, prípadne ich získate po istom čase.

Klient jedného z mobilných operátorov na jeho internetovej stránke popisuje, ako sa na zákazníckej linke zaujímal, kedy má nárok na hovory zdarma. Aktivoval si nový program a v spoplatňovaní služieb nemal jasno. Operátorka mu poskytla informáciu, ktorá sa spotrebiteľovi nezdala. Preto sa opakovane uisťoval, či je to skutočne tak. Neskôr zistil, že ak by sa riadil jej pokynmi, volanie by nemal zdarma tak, ako by, podľa tvrdenia operátorky na linke, mať mal.

Platí to, čo je v zmluve

Otázne však je, či by spotrebiteľ v podobnom prípade získal od poskytovateľa služby náhradu, ak by platil viac, ako podľa rady mal. Podľa advokátky Daniely Ježovej majú totiž písomne dohodnuté zmluvné podmienky spravidla prednosť pred ústnymi dohodami či informáciami. Neodporúča sa spoliehať na telefonické vyjadrenia. Skôr si treba naštudovať zmluvné podmienky, prípadne požiadať operátora o písomné stanovisko či vysvetlenie, ak niektoré podmienky nie sú jasné.

„Záväzná je tá informácia, ktorá je uvedená v zmluve podpísanej oboma zmluvnými stranami,“ dodáva Ježová.

Hovor je zväčša na zázname

Ak na základe mylnej informácie zo zákazníckej linky utrpíte finančnú stratu, napríklad po ubezpečení, že máte telefónne hovory v istom čase zdarma, voláte niekoľko hodín a na účte sa vám následne objaví vysoká suma, musíte preukázať, že ste sa do omylu dostali vinou poskytovateľa služby. Dôkazné bremeno je na vás.

Pri tom vám môže pomôcť nahrávka hovoru. Dôležité je poznačiť si meno operátora, s ktorým ste hovorili. Tiež dátum a čas poskytnutia informácie. Tieto údaje sa dajú dohľadať aj následne podľa výpisu hovorov.

Väčšina poskytovateľov služieb si hovory na zákazníckych, linkách zaznamenáva. „Nahrávky nie sú určené pre spotrebiteľa, ale môžu byť použité pri riešení sporných situácií,“ vraví Jana Burdová, hovorkyňa spoločnosti T–Com, ktorá nahráva prichádzajúce hovory náhodným výberom.

Postup je individuálny

Firmy, ktoré poskytujú služby, tvrdia, že na linkách pracujú kvalifikovaní operátori, a preto je riziko omylov minimálne.

Podľa Dany Kršákovej, hovorkyne Slovenského plynárenského priemyslu, za takéto pochybenie operátora nesie spoločnosť zodpovednosť. Ak by vznikla odberateľovi škoda, prípadný nárok na jej náhradu by, na jeho žiadosť, posudzovala individuálne.

„Ak by prišlo k nedorozumeniu, pri ktorom chybu zapríčinil pracovník firmy, zákazníkovi prirodzene nahradíme škodu. Stačí, že o to mailom, faxom alebo poštou požiada na oddelení služieb zákazníkom,“ uviedol Slavomír Benko zo spoločnosti Slovanet.

Najčítanejšie na SME

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
          2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
          6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
          9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
          10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
          1. Virtuálne sídlo v Bratislave
          2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
          3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
          4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
          5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
          6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
          7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
          8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
          9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
          10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
          1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 080
          2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 981
          3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 485
          4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 733
          5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 838
          6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
          7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 249
          8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 141
          9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 6 139
          10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 956

          Neprehliadnite tiež

          Komentár Bena Cunninghama

          Nasledujme Kanadu. Legalizácia marihuany je zmena k lepšiemu

          Bremeno dokazovania musí teraz prejsť na tých, čo sú proti legalizácii.

          Vlhová má zákaz chodiť domov. Pre jej úspech sa obetujú všetci

          Vlhová má nového servismana, ktorý jej robí raňajky.