McCain mení stratégiu, vzdal sa Michiganu

V amerických voľbách pôjde o nerozhodnuté veľké štáty. Republikánsky kandidát nad jedným z nich už mávol rukou. Peniaze dá radšej inde.

DETROIT, BRATISLAVA. Tím republikána Johna McCaina pracuje na novej stratégii. Už niekoľko dní za demokratom Barackom zaostáva asi o päť percent.

Čo je však horšie, Obama si buduje čoraz väčší náskok v kľúčových štátoch, ktoré vyhrávajú voľby. Najnovšie sa republikáni rozhodli, že zastavia svoju kampaň v Michigane – v štáte, o ktorý chceli pôvodne bojovať.

V amerických voľbách totiž nie sú v hre všetky štáty. Volitelia, ktorých nominujú jednotlivé štáty, sa rozdeľujú podľa princípu víťaz berie všetko. Mnohé oblasti každé štyri roky volia rovnako republikánov, resp. demokratov. Jednotliví kandidáti sa tak zameriavajú na nerozhodné štáty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Peniaze z Michiganu inam

Zatiaľ čo Barack Obama vo štvrtok presviedčal študentov na miestnej univerzity, z McCainovho štátu vyšla správa, že republikán už o Michigan bojovať nebude. Zrušil tiež všetky mítingy a vzdal sa tak šance získať tu sedemnástich voliteľov.

Jeden týždeň inzerovania v Michigane ho totiž vyšiel až na milión dolárov a republikán chce presunúť svoje obmedzené zdroje do Ohia, Wisconsinu, Pensylvánie a na Floridu. Vo všetkých týchto štátoch tiež vedie Obama, aj keď len tesne.

Táto stratégia sa pritom veľmi podobá na Bushovu mapu do Bieleho domu. John Kerry v roku 2004 tiež v Michigane vyhral, no McCain (na snímke Reu­ters) sa spoliehal na Obamov problém s bielymi voličmi. Michigan ako jeden z najviac postihnutých štátov hospodárskou krízou však prezidenta Busha neuznáva a republikánsky kandidát to tam mal čoraz ťažšie.

SkryťVypnúť reklamu

Obama bližšie

„V tejto klíme by Michigan bol výzvou pre každého republikána,“ povedal Reuters jeden z McCainových poradcov.

Barack Obama vedie v celonárodných prieskumoch približne o päť percent, v Michigane o sedem. Celkovo sa demokrat čoraz rýchlejšie blíži k pomyselnému získaniu 270 voliteľov. Toto číslo potrebuje prezidentský kandidát na víťazstvo vo voľbách.

Kľúčové štáty

Pensylvánia (21 voliteľov) – vedie Obama

Florida (27) – vyrovnané

Ohio (20) – vyrovnané

Michigan (17) – vedie Obama

Virginia (13) – vyrovnané

Colorado (9) – vedie Obama

Wisconsin (10) – vedie Obama

Missouri (11) – vyrovnané

Prieskumy podľa: realclearpolitics.com

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu