Massa doplatil na cudziu chybu

Sú stále v strehu, denne pracujú aspoň dvanásť hodín. Mechanici v efjednotke.

Felippe Massa ťahal v Singapure hadicu na benzín po celej boxovej uličke.Felippe Massa ťahal v Singapure hadicu na benzín po celej boxovej uličke. (Zdroj: REUTERS)

BRATISLAVA. Najprv všetko poskladať, tri dni pracovať na monopostoch a vzápätí to rozobrať. Keď sa práca podarí, všetko je v poriadku, fanúšikovia to berú ako samozrejmosť. Víkendová Veľká cena Singapuru dala príklad, čo sa stane, ak pochybí jediný mechanik.

Časť tímu musí počas návštevy pilota v boxoch všetko zabezpečiť, druhá vsunie obrovskú hadicu do palivovej nádrže. Všetko nacvičené, napriek tomu Felippe Massa v nedeľu odišiel od mechanikov aj s kusom hadice. Chybu spôsobil človek, ktorý obsluhoval malý semafor a poslal pretekára na trať predčasne. V boxoch zostali traja ľahšie zranení a totálny chaos. Nikto nevedel, čo teraz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Niekoľko stokrát celý pit-stop zvládli. Teraz malá chybička a narobilo to taký veľký hluk, aký sme nečakali,“ citoval denník La Stampa predstaviteľa z tímu Ferrari.

Giancarlo Minardi, zakladateľ terajšieho tímu Toro Rosso, si na niečo podobné pamätá. „Zle utiahnutá matica na kolese, nič iné. Vtedy za mnou na druhý deň ten mechanik prišiel a ponúkal výpoveď. Povedal som mu, že nech sa vráti, som si istý, že sa to už nestane,“ spomína pre taliansky denník.

Priemerný vek mechanikov vo Ferrari je tridsať rokov. Niektorí v automobilovom priemysle začínajú, ide prevažne o študentov Technického inštitútu Ferrari.

Celkovo sa o monoposty stará asi päťdesiatka ľudí. Šéf mechanikov je zodpovedný za to, aby jazdci dostali na preteky autá v najlepšom stave.

SkryťVypnúť reklamu

Počas necelých desiatich sekúnd, keď pilot zastaví v pit-stope, pracujú len tí najskúsenejší. Majú pred sebou jediný cieľ: čo najrýchlejšie a bez chybičky zvládnuť svoju prácu. Úlohy majú rozdelené podľa fyzických dispozícií. Najnižší prezúvajú pneumatiky, najvyšší obsluhujú tankovacie zariadenie.

Z radov mechanikov pochádzajú známe mená motoristického športu. Napríklad šéf McLarenu Ron Dennis, ktorý začínal pri skrutkách, je dnes jedným z najbohatších mužov v Anglicku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 465
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 115
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 682
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 019
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 196
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 742
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu