Drsný dopravný šot možno okopírujeme

Emotívna česká kampaň proti agresivite na cestách môže inšpirovať aj Slovensko.

Česká kampaň je plná krvi. V šote skončí na prednom skle auta mladá žena, osud dieťaťa je nejasný.Česká kampaň je plná krvi. V šote skončí na prednom skle auta mladá žena, osud dieťaťa je nejasný. (Zdroj: MINISTERSTVO DOPRAVY ČR)

BRATISLAVA. Nezodpovedný vodič v drahom aute agresívne obieha autá a telefonuje. Po chvíľke nepozornosti vrazí do matky s kočíkom a zabije ju. To je reklamný šot, ktorý sa oddnes objaví v českých televíziách, a bude bojovať proti neohľaduplným vodičom.

Dopravná psychologička Iveta Šefarová si myslí, že rek­lamný šot ovplyvní najmä citlivejších vodičov. „Ale to sú zväčša tí opatrnejší, ktorí nie sú cieľovou skupinou kampane. Veľa vodičov to môže zobrať ako zinscenovaný ,príbeh', ktorý sa ich priamo netýka a nebudú mu venovať pozornosť,“ vysvetľuje psychologička.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobne brutálne reklamné šoty na vodičov má aj Nemecko či Anglicko. „Český projekt je podnetný a inšpiratívny. Konkrétnejšie sa o ňom bude ministerstvo informovať a prediskutujeme aj možnosť bližšej spolupráce,“ povedal hovorca slovenského ministerstva dopravy Marián Jánošík. Je možné, že podobnú reklamu bude mať aj Slovensko.

Za kampaň s hlavným sloganom Nemyslíš – zaplatíš! zaplatilo Česko vyše stopäťdesiat miliónov a pobeží do roku 2010. Od kampane si Česi sľubujú umravnenie bezohľadných vodičov a zníženie počtu smrteľných nehôd. Okrem agresívnej jazdy budú témou ďalších šotov aj alkohol za volantom, autosedačky či pásy.

„Otázkou je, či reklamu pravidelne vidia vodiči, ktorých sa to týka a aký k nej majú postoj. Na druhej strane, spôsob jazdy závisí aj od osobnostných vlastností, ako napríklad tendencie riskovať a vyhľadávať vzrušenie. To sa vzhliadnutím tragickej scény nemení,“ povedala Šefarová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 599
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 336
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 721
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 159
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 360
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 848
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu