ň správ, večerných diskusií, analytických príspevkov.
Mnohé americké médiá však minulý týždeň tieto témy spomenuli okrajovo, alebo vôbec. Ako vtipne napísal týždenník Time – ten, kto minulý týždeň nesledoval správy, o veľa neprišiel. Televízie venovali takmer všetok čas trhom, ktoré hrozili zrútením, ale nezrútili sa. Kongresu, ktorý oznámil dohodu na stámiliardovej pomoci, ale takmer sa nedohodol, McCainovu snahu vynechať prvú televíznu debatu, na ktorej sa nakoniec zúčastnil. Správy o správach, ktoré nakoniec neboli pravdou.
Divák možno nepostrehol, že Barack Obama opäť vedie v prieskumoch, ale určite mu neuniklo, ako sa z bývalého pilota stáva politický kamikadze. John McCain v polovici týždňa veľkolepo oznámil prerušenie kampane ( ako napísala agentúra Bloomberg, takýto postup nepamätá vojna Juhu proti Severu, veľká kríza 30 rokov, ani druhá svetová vojna), aby zachránil rokovania o záchrannom pláne za 700 miliárd. Práve on mal však nakoniec podľa demokratov stáť za tým, že sa rozhovory zasekli.
Mediálne pokrytie volieb sa už prejavilo aj v jazykovedných analýzach. Obamove sľuby o reformách televízie zjednodušili na „obamamentum,“ „obamabot,“ „obamacize,“ „obamarama,“ „obamanation“. Podľa Reuters sa za posledný rok stali druhým najpoužívanejším televíznym slovom. Obama sľubuje zmeniť Washington od základov. Jednu zmenu už na konte má. Výrazne ovplyvnil televízny jazyk.
Autor: dopisovateľka SME z Washingtonu