27 miliónov z 55 miliónov firiem to už naozaj praktizuje, hovorí Richard Pearson, riaditeľ IES. Premiestňovanie práce, jednak v Európe, ale aj vo svete, je jedna z najvýznačnejších čŕt znalostnej ekonomiky. Je dôležité, že firmy rozumejú tejto záležitosti. Je to pre nich výhoda, keď prostredníctvom nového prístupu k práci dokážu z nej získavať čo najväčšie benefity.
Typy práce:
Akákoľvek e-práca 49 %
V rámci firmy:
Akýkoľvek e-zamestnanci 11,8 %
Zamestnanci pracujúci vo vzdialenej kancelárii 6,8 %
Teleworking z viacerých miest 9,9 %
Teleworking z domu 1,4 %
Vzdialené zákaznícke centrum mimo vlastný región firmy 1,4 %
Zamestnanci pracujúci v telecentrách alebo v iných kanceláriách v budovách vlastnených treťou firmou 0,9 %
Zamestnanci call centier v telecentrách 0,3 %
Mimo firmy:
Akýkoľvek e-outsourcing 43,0 %
E-outsourcing z daného regiónu 34,5 %
E-outsourcing z iného regiónu krajiny 18,3 %
E-outsourcing firmám v iných krajinách 5,3 %
Outsoursované call centrum 15,0 %
Outsoursované call centrum prostredníctvom telefónnych liniek 11,1 %
Prieskum ukázal, že teleworking priamo z domu je viac-menej zriedkavou záležitosťou. Praktizuje ho iba, 1,4 % zamestnancov. Jeden zamestnávateľ z desiatich (9,9 %) využíva nové technológie, aby umožnil svojim pracovníkov pohybovať sa z miesta na miesto alebo striedať miesto práce medzi jeho domovom a kanceláriou s tým, že bude neustále v kontakte s firmou prostredníctvom modemu. Podobné percento (11,4 %) pripadá aj na externých pracovníkov, ktorí dodávajú svoju prácu do firmy elektronicky.
Prieskum takisto sledoval úroveň teleworkingu v jednotlivých európskych krajinách. Holandsko, Fínsko a Dánsko sa môžu pochváliť najvyšším percentom využívania teleworkingu. V krajinách južnej Európy, ako je Španielsko a Grécko, a v strednej a východnej Európe využívajú predovšetkým e-outsourcing. Pre zaujímavosť, nízku úroveň e-worku dosahuje Nemecko a Francúzsko.
Najčastejšie sa e-práca využíva v softvérovom rozvoji a podpore (59 %), v oblasti dizajnu, marketingu (38 %), v oblasti manažmentu, tréningu a ľudských zdrojov (20 %) a takisto v službách zákazníkom (19 %).