Platba cez internet je už štandard

Banky elektronické bankovníctvo zdokonaľujú, pridávajú nové funkcie a súčasne sa usilujú čo najviac ho zjednodušiť a zvýšiť jeho bezpečnosť. Aj napriek rozvoju internetbankingu však počet pobočiek neklesá.

BRATISLAVA. Elektronické bankovníctvo šetrí čas i peniaze. Klientovi aj banke. O popularite elektronického bankovníctva svedčí dvojciferný rast počtu klientov, ktorí takýmto spôsobom komunikujú so svojou bankou. Tí oceňujú predovšetkým rýchlosť a jednoduchosť vybavovania a tiež nižšie poplatky.


ČSOB

Počet užívateľov služby ČSOB Internetbanking 24 sa za posledný rok zvýšil o 22 percent. Narastajúci trend je vo všetkých segmentoch elektronického bankovníctva banky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ČSOB avizuje v najbližšom období výraznejšie dizajnové zmeny, ktorých cieľom bude lepšia orientácia a jednoduchšia práca v prostredí internetbankingu. „Úpravy uskutočníme na základe podnetov od klientov. Zároveň budú pridané služby, ktorými sa dopĺňa portfólio produktov ČSOB Finančnej skupiny,“ konštatuje hovorkyňa banky Tereza Molnár Copláková.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším krokom bude možnosť prístupu k rôznym produktom banky s využitím najvyšších bezpečnostných štandardov.


Dexia banka

Za posledný rok eviduje nárast počtu klientov o 15-tisíc. Z celkového počtu klientov banky využíva služby elektronického bankovníctva 35 percent.

V hodnotení ročenky Hospodárskych novín „BANKY 2008“ bolo elektronické bankovníctvo Dexia banky ohodnotené ako tretie najlepšie internetové bankovníctvo v rámci slovenských bánk.


Istrobanka

Počet klientov, ktorí využívajú služby elektronického bankovníctva, sa v Istrobanke za rok 2007 zvýšil o 21 percent. Počet elektronických transakcií v retailovej oblasti za ostatné tri roky medziročne rastie o takmer 45 percent. Mení sa aj pomer transakcií uskutočnených elektronickou formou a klasickým spôsobom. „Napríklad koncom roku 2007 uskutočnili retailoví klienti viac ako 50 percent operácií v tuzemskom platobnom styku elektronicky. V prípade zahraničného platobného styku dosiahol podiel elektronických transakcií 84 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Pobočky navštevujú klienti len v nevyhnutných prípadoch, napríklad keď si chcú zriadiť ďalšie služby. „Pripravujeme presun takejto agendy na elektronickú komunikáciu. To rovnako platí aj pre možnosť vybavovania úverov prostredníctvom služieb elektronického bankovníctva, samozrejme podľa možností a čo najvyššej účelnosti pre klienta,“ avizuje budúcnosť elektronického bankovíctva Istrobanky jej hovorkyňa Miroslava Pargáčová.

Potenciálny klient má možnosti cez internet využiť rôzne on-line kalkulačky, ktoré umožňujú predbežný výpočet základných parametrov vybraných produktov, ako je napríklad výška splátky hypotekárneho úveru a podobne.

Najvyšší záujem zaznamenáva banka o služby klasického Internetbankingu, pomocou ktorého jej klienti realizujú štandardné platby. Narastá aj počet platieb uskutočnených prostredníctvom mobilných telefónov.

SkryťVypnúť reklamu

Banka výrazne podporuje a aj v budúcnosti chce zvyšovať podporu elektronických kanálov nielen z pohľadu správy „klasických“ bankových produktov, ale zameria sa aj na predaj a správu aj ďalších produktov a služieb.


mBank

Model nízkych až nulových bankových poplatkov od spustenia služieb v novembri 2007 oslovil už 40-tisíc klientov tejto internetovej banky, ktorí si otvorili 60-tisíc bežných a sporiacich účtov. „Týmto vysoko prekračujeme pôvodné plány, ktoré sme mali pred vstupom na trh. Sme jedinou bankou na Slovensku, kde klienti môžu využívať najbežnejšie bankové operácie realizované elektronicky za nula korún ročne bez akýchkoľvek ďalších podmienok,“ konštatuje hovorca banky Marek Michlík. „Z charakteru našej banky vyplýva, že každý náš klient využíva služby internetbankingu, pričom klienti oceňujú najmä jeho jednoduchosť, keď vykonávajú jednotlivé bankové operácie priam intuitívne,“ dodáva Michlík.

SkryťVypnúť reklamu

„Internetbanking bude postupom času prinášať všetky možnosti, ktoré sú pre klientov dnes dostupné v klasickej kamennej pobočke, vrátane živého poradcu cez internetovú službu chat. Banky pôsobiace vo viacerých krajinách v rámci jednotného európskeho trhu začnú ponúkať svoje služby cez internetbanking v pestrejšom meradle tak, aby si napríklad klient banky zo Slovenska mohol za určitých podmienok zriadiť služby v jej pobočke v inej krajine,“ predpovedá senior špecialista pre IT vývoj mBank Miroslav Vrážel.


OTP Banka

Podiel klientov, ktorí využívajú elektronické bankovníctvo, je 32,41 percenta z celkového počtu klientov OTP Banky. V tomto roku doteraz zaznamenala banka nárast počtu klientov využívajúcich internetbanking o 23 percent.

SkryťVypnúť reklamu

„OTP Banka plánuje pokračovať v rozvoji informačných technológií, bezpečnostných systémov a kvality prostredia bankových služieb. Našim krédom je spokojnosť každého klienta a preto sa snažíme dosiahnuť maximálnu spokojnosť a komfort našich klientov,“ konštatuje hovorkyňa banky Tatiana Jonáková.


Poštová banka

Počet užívateľov Internetbankingu neustále rastie, medziročne zaznamenala banka nárast o 30 percent.

„Najmä v oblasti transakčného biznisu budú služby elektronického bankovníctva aj v Poštovej banke zohrávať čoraz významnejšiu úlohu,“ predpovedá hovorkyňa banky Hana Šimková.


Slovenská sporiteľňa

Elektronické bankovníctvo využíva 560-tisíc klientov Slovenskej sporiteľne (medziročný nárast o tretinu). Podiel elektronických transakcií na celkovom počte uskutočnených transakcií vzrástol v Slovenskej sporiteľni medziročne zo 64 percent na viac ako 80 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Výhodou využívania elektronického bankovníctva pre klienta je najmä úspora peňazí a času. Keďže banke vzniká najmenej nákladov, ak klient zadáva operácie prostredníctvom elektronického bankovníctva, sú poplatky za tieto služby nižšie ako v prípade hotovostných operácií.

Skúsenosti sporiteľne hovoria, že najvyužívanejšia forma elektronického bankovníctva, internetové bankovníctvo, je rozšírené najmä medzi ľuďmi od 18 do 40 rokov, ktorí sú z veľkých miest a okolia. „Medzi klientmi, ktorí využívajú internetové bankovníctvo, však nájdeme všetky skupiny obyvateľstva a máme aj klientov-dôchodcov, ktorí si spravujú svoj účet z pohodlia domova práve prostredníctvom internetového bankovníctva,“ pripomína vedúci oddelenia elektronického bankovníctva banky Michal Habarda.

SkryťVypnúť reklamu

Rozširuje sa portfólio ponúkaných služieb. Elektronické bankovníctvo v Slovenskej sporiteľni už nie je len služba na zadávanie prevodných príkazov a obsluhu platobného styku, ale aj kanál na predaj ostatných bankových produktov - úvery, platobné karty a podobne. „Rozširujeme tiež možnosti prístupu do aplikácií elektronického bankovníctva a zdokonaľujeme bezpečnosť transakcií,“ dodáva Habarda.


Tatra banka

Počet platieb cez internetbanking medziročne rastie o 25 percent. Zvyšuje sa aj počet klientov, ktorí využívajú služby elektronického bankovníctva. Záujem oň je vysoký, o čom svedčí fakt, že vyše 80 percent platieb v Tatra banke sa realizuje elektronicky. K najviac využívaným službám elektronického bankovníctva patrí internetbanking.

SkryťVypnúť reklamu

Tatra banka očakáva ďalší nárast a dynamiku rozvoja elektronického bankovníctva. Najvýznamnejší rozvoj zaznamenala banka najmä v rámci internetbankingu, čo súvisí s postupujúcou internetizáciou spoločnosti, ako aj s rastúcimi výhodami, ktoré táto služba pre klienta prináša.

„Pre klientov je elektronické bankovníctvo lacnejšie. Za jednu položku realizovanú prostredníctvom internetbankingu klient zaplatí tri koruny, zatiaľ čo na pobočke 12 korún. Zahraničný platobný príkaz zaslaný cez internetbanking je o 200 korún lacnejší ako príkaz realizovaný v pobočke,“ vysvetľuje hovorca banky Boris Gandel.


UniCredit Bank

Klienti banky realizujú v súčasnosti prostredníctvom elektronického bankovníctva okolo 70 percent aktívnych operácii. V poslednom roku vzrástol počet aktívnych klientov približne o 15-tisíc. Podiel klientov využívajúcich služby elektronického bankovníctva je okolo 30 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Banka predpokladá, že s novým systémom internetového bankovníctva, na ktorý jej klienti tento rok postupne prechádzajú, sa počet klientov koncom tohto a v budúcom roku ešte zvýši. Vedúci oddelenia elektronického bankovníctva Miroslav Kešelák však v tejto súvislosti upozorňuje: „Prevláda celkový trend prechodu klientov k internetovému bankovníctvu, ale klasické pobočky a poradenský servis budú mať stále význam pre určitý segment klientov.“


Volksbank Slovensko

Elektronické bankovníctvo aktívne využíva zhruba tretina klientov banky. Mesačne sa tento počet zvyšuje priemerne o 1,3 percenta. Z hľadiska počtu spracovaných platobných príkazov je priemerne 60 percent spracovaných cez elektronické bankovníctvo.

Banka v blízkej budúcnosti plánuje rozšíriť funkcionalitu elektronického bankovníctva o zasielanie hromadných platobných príkazov, o možnosť založenia termínovaných účtov a o založenie povolenia na inkaso.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšia využiteľnosť elektronických kanálov spočíva v možnosti podávania žiadostí o produkty prostredníctvom internetu. „Rozvoj tohto kanálu zatiaľ brzdí situácia okolo elektronického podpisu,“ konštatuje hovorkyňa banky Jana Lukáčová.


VÚB banka

Aj VÚB banka konštatuje, že počet klientov využívajúcich elektronické bankovníctvo sa každoročne zvyšuje. „Najväčšie tempo rastu zaznamenávame pri internetbankingu, kde sa nám v priebehu posledného roka podarilo zvýšiť počet užívateľov o viac ako 11 percent. V súčasnosti má túto službu zriadenú viac ako 440-tisíc klientov,“ spresňuje hovorkyňa

Autor: ia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu