Mrháte? Budete visieť!

Ľuďom v reklame sa neskutočne darí. Podľa toho, čo momentálne visí na bilbordoch, usudzujem, že si počas leta museli všetci povinne vybrať dovolenky, alebo že Klub reklamných agentúr vyhlásil po vzore Národného divadla dvojmesačné „reklamné prázdniny“. Ni

e, tie bilbordy nemohla robiť prvá liga reklamných tvorcov; tomu jednoducho neverím.

Ak sa prejdete po uliciach a pozriete si bilbordy, do očí vám udrú predovšetkým dve skutočnosti. Po prvé: veľa reklám, ktoré obsahujú len nápis na farebnom pozadí. A po druhé, veľa reklám tzv. tízingového typu (t. j. reklama, zvyčajne nepodpísaná zadávateľom, ktorá vytvára očakávania - najmä jej tvorcov - že následná už podpísaná reklama bude publikom prijatá oveľa priaznivejšie).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednoduchá typografia

Dobrý typografický inzerát alebo bilbord, môžu byť účinnejšie, než ten s fotografiou. Dôležité je, voliť správne slová a vyžívať kontext. To zrejme neodhadol tvorca reklamy, ktorý chcel spotrebiteľom nasadiť chrobáka do hlavy a nasmerovať ich na webovú stránku, kde nájdu informácie o šetrení energiou. „Mrháte energiou?“ opýtal sa ich káravo, a vyštekol rozkaz: „Šetri!“ (www.setri.sk).

SkryťVypnúť reklamu

Lopatou po hlave

Alebo iný lapsus: polopatistická rek­lama, či jednoducho „lopata“, ktorú si vymysleli v jednej zo zdravotných poisťovní (odmietam prijať myšlienku, že by takýto bilbord navrhol hoc aj druholigový reklamný tvorca sám od seba): „Vstúpte do tých správnych dverí.“ A keby to náhodu niekomu nebolo jasné z nápisu, sú na bilborde naznačené dvere. Samozrejme, otvorené.

Aby bolo jasné, že sú to tie správne dvere, je na nich logo príslušnej zdravotnej poisťovne. A keďže poistenci majú vstúpiť, je na bilborde tiež kráčajúci panáčik zo semaforov pre chodcov (ten zelený, kráčajúci). Napokon o tom, že sú pre všetkých, t. j. nielen pre zelených, bolo treba do bilbordu dostať aj rodinu pandrlákov... Menej je niekedy predsa len viac.

SkryťVypnúť reklamu

No a tízingové reklamy? Ich tvorcovia očakávajú, že sa o nich bude písať; ja nebudem.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu