Vytváranie obchodnej hodnoty procesmi umožňujúcími komunikáciu pomocou CRM, posilnenie marketingu, predaja a služieb

Mnoho spoločností investovalo nemalé prostriedky do riešení CRM, aby sprístupnilo procesy a riadenie zákazníckych dát používaných pracovníkmi oddelenia marketingu, predaja a služieb. Mnohé z týchto spoločností taktiež investovali do telefónnych systém

ov za účelom zvládnutia príslušných nárokov hlasovej komunikácie.

Väčsina spoločností často využíva rôzne komunikačné kanály (telefón, fax, sms, mail, atď.), ktoré predstavujú rozdielne a uzatvorené systémy s vlastnou infraštruktúrou, úplne oddelené od obchodných aplikácií. A tu sa ponúka príležitosť.

SAP® Business Communications Management

Riešenie SAP® Business Communications Management (SAP BCM) je odpoveďou na už spomínaý problém nejednotnosti správy komunikačných kanálov a spoločne s riešením SAP Customer Relationship Management (SAP CRM) poskytuje technologický základ pre zavedenie CEBP. SAP Business Communications Management je riešenie využívajúce IP komunikáciu, ktorá nahradzuje tradičné analógové telefónne riešenia. Ponúka zákazníkom schopnosť integrovať viackanálovú komunikáciu spojenú so zákazníckými procesmi. Umožňuje spoločnostiam lepšie udržiavať, zdieľať a využívať informácie o ich zákazníkoch s možnosťou ich ďalšieho využitia pri následných marketingových aktivitách (kampane, telesales, správne pozicionovanie nových produktov, alebo služieb atď.).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Toto riešenie je plne integrované so všetkými riešeniami spoločnosti SAP, ktoré zahŕňajú napr. plánovanie zdrojov, riadenie dodávateľského reťazca, riadenie dodávateľsko-odberateľských vzťahov a pod.. To znamená, že v spojení so SAP CRM môže riešenie SAP Business Communications Management zvýšiť výkon komplexných súborov procesov v rámci spoločnosti.

Riešenie SAP BCM tvorí kompletný systém kontaktného centra, ktoré poskytuje flexibilnú multikanálovú komunikáciu v komunikačnom prostredí IP vrátane ďalších služieb, ako je IVR a nahrávanie hovorov. Tento systém komunikácie je v plnej miere previazaný s informačným systémom SAP, čo je nespornou výhodou oproti klasickému riešeniu Call Centra, kde je práve najväčším problémom prepojenie s CRM/ERP systémami. Riešenie poskytuje pokročilé funkcie pre komunikáciu so zákazníkmi typu Inbound a Outbound. Naviac je tu k dispozícii modul pre hodnotenie operátorov, plánovanie smien a riadenie celého kontaktného centra, ktoré sa nazývá Enterprise Communication Management. Architektúra riešenia SAP BCM umožňuje jednoduché nasadenie aj v geograficky komplikovanom distribuovanom prostredí.

SkryťVypnúť reklamu

Lepší zákaznícky servis a vyššia výkonnosť operátorov je jedna s kľúčových vlastností celého riešenia, ktoré umožňuje:

komunikáciu s rôznymi koncovými zariadeniami (IP telefón, mobilný telefón, notebook/PC s náhlavnou súpravou, PDA a podobne) inteligentné smerovanie hovorov na základe informácií zo systému SAP a ďalej automatické prepojenie na skupinu operátorov, podľa vopred zadaných parametrov (znalosti operátora či skupiny a podobne, tzv. skill base routing) vysokú efektivitu komunikácie priamo previazanú na procesy definované v informačnom systéme SAP prepracovaný monitoring a reporting vrátane jednoduchej správy agentov a ostatných služieb kontaktného centra analytické plánovanie a sofistikované hodnotenie práce agentov, tímlídrov celkový prehľad o profitabilite a výkonnosti kontaktného centra Priamou integráciou služieb kontaktného centra do prostredia SAP zákazník ušetrí značné prostriedky za dodatočné previazanie klasických kontaktných centier s riešením SAP CRM a jeho ďalšími modulmi. Táto integrácia je väčšinou značne funkčne obmedzená a finančne náročná. Vyžaduje takmer vždy použitie produktov tretích strán, čo zvyšuje nielen prvotné investičné náklady, ale aj prevádzkovú náročnosť a tým aj zdražuje servis a podporu takéhoto riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

Riešenie SAP BCM sa vyznačuje tiež minimálnou investíciou do nového hardvéru, nižšími inštalačnými a integračnými nákladmi. Nižšie náklady pri rozširovaní oproti konkurenčným riešeniam sú nespornou výhodou.

Kliknite - obrázok zväčšíte.

Obr. Posun od izolovaných komunikačných a systémových kanálov k integrovaným business proces aplikáciám.

Kľúčové vlastnosti SAP BCM

multikanálová komunikácia (hlasový hovor, email, SMS, FAX, Web formuláre) inteligentné smerovanie hovorov kompletne previazané so systémom SAP integrované IVR a Voicemail služba online monitoring, prepracované reporty a analýzy detailné záznamy o priebehu hovorov centrálne riadenie a administrácia previazanie s mobilnými službami (mobilní agenti, externí agenti atď.) Web Collaboration služby využitie IP telefónnej ústredne nielen pre kontaktné centrum, ale aj pre bežné telefonovanie CEBP a návratnosť investícií

SkryťVypnúť reklamu

CEBP prináša najväčšiu návratnosť investícií v situáciách, v ktorých dochádza k intenzívnym kontaktom, a kde sú požiadavky týkajúce sa služieb zložité. Hlavne pokiaľ obchodné požiadavky zahŕňajú veľký objem medziľudských vzťahov, kedy zákazníci požadujú služby pomocou viacnásobných komunikačných kanálov (fax, mobil, email, atp.) a tam, kde sú globálne distribuované zdroje, môže CEBP priniesť značné zisky. Pokiaľ je CEBP správnym spôsobom využité pre CRM a iné procesy, dôjde k zjednodušeniu interakcií pre spoločnosť a ich zákazníkov, skráti sa doba odozvy, zvýši sa presnosť a zníži sa počet úloh v zásobníkoch a bude dosiahnutý lepší sociálny kontext komunikácie.

Jan Ferjo je CE Solution Business Development spoločnosti SAP ČR. Pre viac informácií navštívte Sales & Marketing seminár, 25. septembra. Podrobnosti na www.sap.sk/crm.

SkryťVypnúť reklamu

/* */

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 350
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 822
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 215
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 620
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 363
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 107
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 743
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 481
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu