MADRID, BRATISLAVA. Pri leteckom augustovom nešťastí na madridskom letisku nefungoval výstražný systém v kokpite lietadla. Neukazoval pilotom, že letové klapky na krídlach stroja sú v nesprávnej polohe.
To bolo hlavnou príčinou nehody, pri ktorej zahynulo 154 ľudí. Informovali o tom španielske médiá, opierajúc sa o predbežné výsledky oficiálnej správy. Letové klapky pomáhajú lietadlu vzlietnuť a pristáť.
Lietadlo, ktoré smerovalo z madridského letiska Barajas na Kanárske ostrovy, zišlo pri štarte z dráhy a havarovalo. Podľa údajov získaných z čiernej skrinky sa lietadlo dostalo do výšky dvanásť metrov, keď sa chvost lietadla dotkol odletovej dráhy, čo viedlo k jeho pádu.
Počtom obetí ide o najhoršiu haváriu v Španielsku za posledných 25 rokov.
Letecká spoločnosť Spanair, ktorá vlastnila lietadlo a ktorá patrí škandinávskej SAS, sa k predbežným výsledkom správy odmietla vyjadriť. Podobne reagoval aj španielsky minister vnútra Alfredo Perez Rubalcaba.
„Počkáme, až keď sa dokončí správa. Podľa mojich skúseností za leteckým nešťastím nikdy nestojí iba jedna príčina,“ povedal minister pre televíziu Telecinco.
Autor: vas