Súkromné televízie sa tešia

Minister Maďarič odmieta, že by išiel v ústrety súkromným vysielateľom.Urobil im však najväčšiu radosť.

BRATISLAVA. Odstrániť reklamu z STV alebo aspoň ešte viac obmedziť jej vysielací čas je jednou z hlavných snáh Asociácie nezávislých rozhlasových staníc Slovenska, v ktorej sú všetky hlavné súkromné televízie.

Menej reklamy v STV pre ne znamená viac ziskov, pretože inzerenti zrejme veľkú časť presunú na ich obrazovky.

„Aktivovanie iných zdrojov financovania a postupné obmedzenie príjmov a závislosti verejnoprávnych médií od reklamy je teda v súlade s našimi záujmami, i keď zďaleka nerieši všetky zásadné problémy trhu elektronických médií na Slovensku,“ povedal pre SME šéf Markízy Václav Mika, ktorý je prezidentom asociácie vysielateľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Poslanci SDKÚ požadovali návrh zákona stiahnuť. „Mne to pripadá skôr ako súkromný dohovor ministra s TV Joj a Markíza,“ povedala Magda Vášaryová. „Považujem to za veľmi rafinovaný ťah, ktorého cieľom je zapáčiť sa komerčným elektronickým médiám,“ hovorí Tomáš Galbavý.

Maďarič je presvedčený, že STV ukrátená nebude, pretože „sa rozbiehajú iné možnosti financovania STV“ ako zmluva so štátom a nový spôsob výberu poplatkov.

„Výber poplatkov nie je taký, ako sa predpokladalo, zmluva so štátom je zatiaľ iba rozpracovaná a nie je konzultovaná s Európskou komisiou z hľadiska hospodárskej súťaže,“ povedal Peter Malec z Rady STV. Galbavý si myslí, že na chýbajúcu reklamu v STV v konečnom dôsledku doplatia diváci a to buď zvýšením poplatkov, alebo cez dane. „Navyše sa zvýši závislosť STV od ľubovôle ministerstva kultúry.“ Poslanec SNS Rafael Rafaj podporuje návrh ministra, hovorí však, že v druhom čítaní možno nájsť optimálne riešenie cez posuny času, alebo zmeny percent reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu