Maďarič berie STV reklamu

Minister sa rozhodol postupne pripraviť Slovenskú televíziuo príjmy z reklamy.Z jej obrazovky takmer vymizne. STV je proti, Markíza a Joj to vítajú.

Minister Maďarič si myslí, že príjmy z nových poplatkov a od štátu budú Slovenskej televízii stačiť.Minister Maďarič si myslí, že príjmy z nových poplatkov a od štátu budú Slovenskej televízii stačiť. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V Česku sa o obmedzení reklamy vo verejnoprávnej televízii viedla široká verejná diskusia, u nás sa návrh na zásadnú zmenu objavil počas rokovania o úplne inom zákone - o audiovizuálnom fonde.

Vedenie STV je proti, naopak súkromní vysielatelia sa návrhu ministra kultúry Mareka Maďariča zo Smeru potešili. Poslanci SDKÚ naznačujú, že Maďarič konal v prospech súkromných televízií Markízy a Joj.

Dnes môže mať STV vo vysielaní tri percentá reklamy, a súkromné televízie 15 percent. Maďarič navrhuje, aby v najbližších štyroch rokov reklamy v STV ubúdalo až na 0,5 percenta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zákon, do ktorého sa dostalo aj toto obmedzenie, prešiel minulý týždeň do druhého čítania za širokej podpory koalície.

STV vraj nesmie byť závislá

Maďarič tvrdí, že obmedziť reklamu v STV je správny trend z hľadiska celého duálneho vysielacieho systému. „Keď je jasne dané, že súkromní vysielatelia žijú z reklamy, ináč by neexistovali, a verejnoprávna televízia by mala plniť tie úlohy, ktoré by nemohla plniť, ak by bola závislá od reklamy,“ povedal pre SME.

Zmena podľa Maďariča súvisí aj so vznikom audiovizuálneho fondu, lebo podľa neho je predpoklad, že „z hľadiska televíznych vysielateľov bude mať z fondu najväčší benefit práve STV“.

Nižňanský je proti

Riaditeľ STV Štefan Nižňanský síce v projekte, s ktorým kandidoval na jej šéfa, navrhoval postupne obmedziť priestor pre reklamu, dnes je však proti. Je to asi prvýkrát, čo má iný názor ako minister.

SkryťVypnúť reklamu

Poslancov a ministra Nižňanský žiada, aby návrh stiahli. „Komerčné stanice by sa dostali do lepšej konkurenčnej pozície, a rovnako STV by mala menší priestor vyrábať programy pre špecifické skupiny obyvateľstva i menšinového diváka, ktoré komerčné televízie neponúkajú,“ reagoval cez hovorkyňu.

STV vypočítala, že zníženie podielu reklamy o 1 percento ju pripraví asi o 300 miliónov korún. Znamenalo by to „ďalšie zníženie objemu pôvodnej tvorby, zníženie kvality vysielaných programov a ústup od zámerov vytvoriť z STV silného partnera komerčným televíziám“, napísal Nižňanský poslancom. Zmena tiež výrazne „oslabí finančnú stabilitu a cash flow STV“.

Zhorší sa konkurencia

Podpredseda rady STV Peter Malec je sklamaný, že ministerstvo ustanovenia o obmedzení reklamy vložilo do návrhu „bez oslovenia dotknutých subjektov a pri porušení legislatívnych pravidiel“.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako ako vedenie STV hovorí, že zmenu by pocítili aj inzerenti. „Na možnostiach propagovať sa, aj na svojich účtoch. Takmer všetku televíznu reklamu by si rozdelili dve súkromné televízie.“

Malec tvrdí, že hrozí strata pozície STV na mediálnom trhu, strata klientov, ale aj vznik tzv. „cenového konzorcia“ súkromných vysielateľov, ktoré by mohlo zapríčiniť nezáujem investorov o STV.

„Zníženie zákonného limitu bude mať vplyv napríklad aj na podporu rôznych kultúrnych, charitatívnych a iných podujatí, ktoré STV podporuje za finančne veľmi výhodných podmienok, čím plní verejnoprávnu funkciu,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 116
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 914
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu