Podľa Milana Laura, riaditeľa školy, neboli začiatky triedenia odpadu na škole ťažké. V škole usporiadali viacero besied, na ktorých boli žiaci všetkých ročníkov informovaní o dôležitosti separácie odpadu.
Súčasťou každej triedy sa stali štyri kartónové škatule, v ktorých triedili tetrapaky, plasty, papier a bioodpad. Neskôr ich nahradili farebne odlíšenými plastovými nádobami.
Každý deň po vyučovaní vynášajú určení žiaci vytriedený odpad zo svojej triedy do veľkých zberných vriec v areáli školy. Obec raz týždenne zabezpečuje odvoz týchto vriec do zberného dvora.
Bioodpad putuje na školské kompostovisko. Vyzretý kompost sa využíva napríklad na hnojenie školskej záhradky. Separovanie odpadu je nielen ekologicky, ale aj ekonomicky prospešné. Škola získava finančné prostriedky z predaja vyzbieraných papierov a tetrapakových obalov.
Návyky detí zo školy postupne prenikli do palárikovských domácností.