Plechovky sú v kurze

Plechovky sú obľúbené na cesty. Najväčšie nárasty sú v júli a v auguste.

Spotreba plechovkového piva rastie v celej Európe. Niektoré pivovary si preto zriadili vlastné plničky.Spotreba plechovkového piva rastie v celej Európe. Niektoré pivovary si preto zriadili vlastné plničky. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Aj ľudia u nás pijú čoraz viac piva z plechoviek. Kým pred piatimi rokmi si kupovalo plechovky len niečo vyše percenta pivárov, v minulom roku to už bolo 8,5 percenta. Šéf Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták predpokladá, že v tomto roku spotreba plechovkového piva stúpne na takmer desať percent.

Ako prvý prišiel s výraznejšou kampaňou na plechovkové pivo pivovar Heineken Slovensko v roku 2004. „V tomto roku začala naša spoločnosť intenzívnejšie pracovať s plechovkami hlavne z hľadiska marketingovej podpory,“ povedal hovorca Heinekenu Roman Krajniak. V tom čase stúpol predaj takto baleného piva z jedného na štyri percentá. A každý nasledujúci rok stúpa približne o dve percentá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S plechovkou na cesty

Podľa Šustáka je plechovkové pivo výhodné hlavne pre spotrebiteľa. Obľúbenosť tohto typu balenia rastie najmä v čase dovoleniek. A to aj napriek jeho vyššej cene oproti fľaškovému baleniu. „Je to praktickejšie ako balenie v sklenej fľaši.“ Aj hovorca Plzenského Prazdroja Jiří Mareček potvrdzuje tento trend. „Plechovky sú obľúbené na cesty a ich predaj rastie v časoch letných, ale aj zimných dovoleniek. Najväčšie nárasty sú v júli a v auguste, o niečo miernejší nárast predaja je v decembri a januári,“ hovorí Mareček.

Na pokraji záujmu už plechovky nie sú aj z ďalšieho dôvodu. „Kvalita piva v plechovkách je už rovnako vysoká ako v iných druhoch balenia,“ vysvetľuje hovorkyňa Pivovaru Topvar Drahomíra Mandíková. V minulosti podľa nej nebolo plechovkové pivo až také chutné. „Dnes sú však technológie výroby plechovkového piva a aj jeho plnenie na úplne inej úrovni.“

SkryťVypnúť reklamu

Predáva aj dizajn

Spotrebitelia si pritom môžu vybrať z čoraz väčšej ponuky. Ešte pred časom niektoré pivovary svoje výrobky do plechoviek nebalili. „Na trhu je čoraz väčšia ponuka plechovkového piva. Pivovary investujú do vzhľadu plechoviek, čo tiež výrazne ovplyvňuje rozhodovanie konzumenta,“ hovorí Mandíková.

K zvýšenému odbytu plechoviek Steigeru prispel podľa jeho hovorcu Emila Mihálika napríklad obal, ktorého strieborná farba evokuje dojem chladenia.

Pivovarníci si plechovkové balenia tiež pochvaľujú. „Výborne sa vyváža, pretože v okolitých krajinách, s výnimkou Česka, je ešte vo väčšej obľube plechovkové balenie než na Slovensku,“ dodáva Mihálik.

Pivári u nás v spotrebe piva z plechoviek tromfli susedných Čechov až štvornásobne. Stále však zaostávame za veľmocami v spotrebe plechovkového piva, ako sú Švédsko či Veľká Británia.

SkryťVypnúť reklamu

Najobľúbenejšie pivo je totiž na Slovensku fľaškové, ktoré má až 50-percentný podiel na trhu. Zarátavajú sa do tejto kategórie aj plastové PET fľaše. Sudové pivo sa drží približne na 40 percentách.

Európska spotreba Slovensko teší

Podľa Európskej asociácie výrobcov nápojových plechoviek BCME tvoril vo Švédsku podiel plechoviek až 75 percent, vo Veľkej Británii 69 percent, v Írsku 65 percent. Nedali sa však zahanbiť ani naši susedia v Poľsku a Maďarsku. Plechovkové pivo tam obľubuje až 47 percent tamojších pivárov. Združenie BCME preto tento rok v Česku odštartovalo kampaň zameranú na propagáciu plechovkového piva.

Zvyšujúca sa spotreba plechovkového piva v Európe môže Slovensko potešiť. Len nedávno totiž ohlásil investíciu v Kechneci americký výrobca plechoviek na alkoholické aj nealkoholické nápoje firma Crown Bevcan. Kapacita závodu by mala byť asi 750 miliónov plechoviek ročne, pričom veľká časť produkcie sa bude vyvážať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 617
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 368
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 202
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 384
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 911
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu