N a dovolenke v Grécku sa pritrafili menšie problémy, a tak sme využili pomoc lekára. Peniaze nechcel, vraj si to účtuje priamo v poisťovni, je to tak jednoduchšie. Všetko, čo sme na mieste vyplatili, boli peniaze za lieky.
Po návrate domov sme požiadali poisťovňu, v ktorej sme boli poistení, o uhradenie výkonu lekárovi a časť peňazí za lieky. Verdikt poisťovne znel: Nemáme zaznamenanú vašu návštevu, to znamená, že nie ste poistení. Zájazd bol objednávaný cez internet a cestovka mala uzatvoriť poistnú zmluvu v mene objednávajúceho.
Prvou reakciou bolo nadávanie na cestovnú kanceláriu. Prehliadli sme si papiere, no zistili sme, že kópiu zmluvy máme. Takže sa to zvrtlo na vykrúcanie sa poisťovne.
Chlapík z asistenčnej služby nám volal v kuse tri dni. Raz chcel vysvetliť to, raz tamto. Nevedel pochopiť, že zmluvu uzatvárala cestovná kancelária. Neskôr chcel, aby sme mu poslali jej kópiu. Nechápem, prečo to neriešil priamo s cestovnou kanceláriou (riešil to až na tretí deň).
Aby som bol konkrétny, išlo o päť eur. Len za lieky. Cenu za vyšetrenie nepoznám. Nie je mi jasná jedna vec. Ako to, že keď poisťovňa berie peniaze za poistku, nie je potrebné aby sme tam boli, dokonca sa ani nič nepýtajú, sú milí, usmievaví, modré z neba by vám stiahli. Ale keď už niečo majú vyplatiť, vŕtajú sa vo všetkom, len aby nemuseli. Nemáme záznam o vašej návšteve = nie ste poistení.
A teraz k efektivite. Ak im ide o vlastný zisk – o čo im ide – nebolo by vhodné najprv sa zamyslieť a potom spraviť potrebné kroky na to, aby sa vec vyriešila? Očividne nie.
Telefonátmi za tri dni určite minuli na telefónny účet viac ako päť eur, o ktoré sa tak bili.
Päť eur. Nie je to tak veľa, aby ste sa s nimi babrali. Ale keď si vezmete do úvahy, že vám neuznajú poistku a lekár z Grécka začne vymáhať oveľa väčšiu sumu, nie je vám to až tak jedno.
A po druhé. Ak sa oni bijú o každý halier, prečo by sme to nemali robiť aj my? Občas mám pocit, že sa riadia heslom: Ak ich poriadne znechutíme, nechajú to tak...
tomasko.blog.sme.sk
Autor: Igor Tomaško