Na dosku sa postav ako na snoubord, ktorou nohou kopeš, tá ide dozadu. Svah by mal byť dostatočne široký, bez veľkých nerovností a s miernym sklonom, okolo 15 stupňov (najlepšie ľahká trasa nejakého lyžiarskeho strediska), keď je zasa príliš plochý, tak sa nerozbehneš a nič sa nenaučíš, bez pádov to jednoducho nejde. Počas jazdy si v jemnom podrepe v kolenách, máš mierne rozpažené ruky, pomáhajú udržiavať rovnováhu. Pri prvých pohyboch neodporúčame kolmý zjazd svahom, ale traverzovanie a pokusy o zatáčanie. Zatáča sa prenesením váhy buď na špičky, alebo na päty, podľa požadovaného smeru. Po zvládnutí prvých zákrut treba zísť presne ako v zime oblúčikmi celý svah a potom pridávať na rýchlosti. Samozrejme, je dobré vedieť brzdiť, jednotlivec musí v rýchlosti ísť do podrepu, šmyknúť dosku (jej zadnú časť) o 90 stupňov dopredu kolmo na smer jazdy, pričom sa naváži dozadu a zadnou rukou pre lepšiu stabilitu uchopí prednú hranu dosky medzi viazaniami. Ak sa nenaváži dostatočne, tak "hodí tigra" zubami do trávy cez dosku, ak naopak veľmi, tak si oškrie zadok.
(podľa www.dirt.sk)