aujímavými ľuďmi, ktorých určite možno považovať za altruistov (oni sami však po takomto pomenovaní netúžia), ponúka rozmanité príbehy o tom, že ono dobro možno konať aj bez mediálneho ohlasu, ba dokonca ho nemusia zaregistrovať ani ich najbližší.
A môže sa prihodiť aj to – čo je prípad úspešného podnikateľa Petra, ktorý výrazne finančne podporuje neziskovú organizáciu pôsobiacu v oblasti profesionálneho rodičovstva, že manželka považuje jeho filantropiu za uspokojovanie vlastného ega.
Jedenkrát pomôcť nie je zázrak, to dokážu mnohí, hovorí v jednom z odborných sprievodných textov sociologička Zuzana Kusá, ťažké a hodné pozornosti je vytrvanie v pomáhaní. Hlavné je nepovedať si – nedá sa, vraví ďalší z respondentov Jaro. A pridáva jedno nemecké porekadlo o tom, že počasie je také, aké si ho urobia ľudia.