Banku oblečú do eura

Megaboard s jednoeurovou mincou skryje na niekoľko mesiacov takmer celú budovu Národnej banky. Reklamní experti sa v hodnotení efektívnosti takéhoto ťahu rozchádzajú.

Plagát za dva milióny korún, ktorý na pár mesiacov zakryje centrálnu banku, odštartuje posledných sto dní existencie slovenskej koruny. Od januára sa našou národnou menou stane euro.Plagát za dva milióny korún, ktorý na pár mesiacov zakryje centrálnu banku, odštartuje posledných sto dní existencie slovenskej koruny. Od januára sa našou národnou menou stane euro. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Symbol zmeny, ktorá nás čaká na budúci rok, onedlho zahalí takmer celú budovu Národnej banky. Približne od polovice septembra bude banka skrytá pod obrovským plagátom s jednoeurovou mincou a odkazom, že euro sa onedlho stane našou národnou menou. Pre ľudí, ktorí majú aspoň 19 rokov, to bude už tretia mena.


Odpočíta poslednú stovku

Megaboard, ktorý je dnes zhruba spolovice hotový, dokončia sto dní pred oficiálnym prechodom na novú menu. Plagát bude mať tritisíc štvorcových metrov a začína od 12 nad­zemného podlažia Národnej banky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tesne po jeho dokončení jeho zmenšenú kópiu odhalí prezident Európskej centrálnej banky Jean-Claude Trichet, ktorý príde v septembri na Slovensko na eurokonferenciu.

Plagát bude stáť dva milióny korún bez DPH (66 388 eur). Peniaze naň idú zo spoločného reklamného eurobalíka, na ktorom sa podieľa Európska komisia aj vláda. Celkovo sa na eurokampaň minie 180 miliónov korún (takmer 6 miliónov eur).

„S megaboardom počíta aj národný plán zavedenia eura. Má to byť vizuálny prvok, ktorý podporuje medzi obyvateľmi i návštevníkmi hlavného mesta povedomie, že zavedenie eura sa blíži,“ povedala hovorkyňa Národnej banky Jana Kováčová.

Aspoň 12 stupňov

Výpovedná hodnota megaboardu je podľa Mareka Knuta, generálneho riaditeľa reklamnej agentúry Publicis/Knut, minimálna. Cieľovými skupinami eurokampane sú predovšetkým penzisti, Rómovia a zdravotne postihnutí. No vzhľadom na to, že megaboard bude len v Bratislave, nie je to pre nich optimálny informačný kanál. „Jeho reklamný a marketingový záber bude minimálny,“ hovorí Knut.

SkryťVypnúť reklamu

Plagát bude visieť zhruba do jari, keď sa končí eurokampaň. To, kedy presne ho zložia, závisí od počasia. Keď ho budú skladať, teplota by nemala klesnúť pod 12 stupňov.

„Banka aj Európska komisia sa chceli ukázať, to je celé,“ povedal o plagáte Knut. To však podľa neho neznižuje zámer, prečo je megaboard umiestnený práve na budove Národnej banky. „Nedá sa to merať peniazmi ani reklamným záberom. Vnímam to ako symbol, ktorým chcela Národná banka ukázať, že toto sa deje raz za ľudský život a že ona je spúšťačom a nositeľom tejto zmeny,“ povedal Knut.

Výkonná riaditeľka reklamnej agentúry CD Ogilvy Simona Bubánová si na rozdiel od Knuta myslí, že plagát nie je len symbolom, ale má aj svoju reklamnú hodnotu a ľudí osloví.

Vysvetľuje, že plagát je dosť veľký a tým aj efektívny. Myslí si, že u ľudí vzbudí nadšenie a väčší zápal pre euro. „Takéto velikášske veci vždy nejakým spôsobom vyvolávajú určitú náladu v národe a toto je jeden z príkladov,“ povedala Bubánová. Na euroskeptikov, ktorí sú proti euru, to však podľa nej nezaberie.

SkryťVypnúť reklamu

Obaja reklamní experti povedali, že cena plagátu je primeraná. „Je to najviditeľnejšia plocha na Slovensku, preto to nie je až také drahé,“ povedala Bubánová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 505
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 186
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 818
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 982
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 647
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 781
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 491
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu