Pondelok, 10. december, 2018 | Meniny má Radúz
HERBALIFE, AMWAY MAJÚ SESTRU – INVESTÍCIE DO ŠPERKOV

Z úveru kúpili sľuby

Stále existujú ľudia, ktorí uveria, že správny biznis treba robiť okamžite.

Investícia, ktorá sľubuje rýchly zisk, aj keď sa týka diamantových šperkov, sa nemusí vždy vyplatiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Po rôznych pyramídových hrách sa podarilo viacerým ľuďom nachytať na ich klon – zaručené podnikanie so šperkami. SME na to upozornili dvaja z poškodených. Ich mená redakcia nezverejňuje, pretože o to požiadali.

Aj tento príbeh investovania do diamantov sa začal školením v príjemnom prostredí reštaurácie. Padla ponuka stať sa „partnerom spoločnosti Diamonds International Corporation“, podmienkou bolo investovať do takzvanej predajnej vzorky – do diamantového prsteňa.

Ponuku podával moderátor lákavo: Kúpite si šperk s diamantom za 116­tisíc korún, ak zaplatíte do dvoch dní, vyjde vás len na 86­tisíc, s tým, že máte možnosť ho predať až za 122­tisíc korún. A nezabudol zdôrazniť, že každý deň váhania zvyšuje sumu, ktorú treba za diamant zaplatiť.

Vidina rýchleho zisku niektorých ľudí zaslepila až tak, že si preto dokonca zobrali úver z banky.

Problém nastal, keď sa noví investori rozhodli šperk predať a zistili, že oň za sľúbenú cenu záujem nie je. Jeden z poškodených si dal dokonca urobiť znalecký posudok, z ktorého sa dozvedel, že v momente kúpy prerobil približne polovicu. Šperk kúpený za 86­tisíc korún má podľa znalca cenu 30­ až 40­tisíc korún.

Podvod – nie značka

Firma tvrdí, že posudok znalca bez zarátania ľudskej práce, dizajnu a hodnoty ich značky, nie je relevantný. „Skúste to isté urobiť so šperkom od akejkoľvek renomovanej obchodnej spoločnosti celosvetovo známych firiem, a dostanete sa ešte k podstatnejším číselným rozdielom,“ tvrdí konateľka Diamonds International Lívia Kmeťová. Podľa nej cenu určuje významne aj značka. „Zákazník si vyberá, či chce a má na to, aby si priplatil za značku a luxus,“ povedala.

To, že značka môže zvýšiť cenu šperku aj o polovicu, potvrdil aj Anton Schwartz, majiteľ firmy Stafin, ktorá sa zaoberá predajom diamantov a výrobou šperkov na objednávku. „Pri šperkoch treba brať do úvahy tri veci: kvalitu diamantu, zlata a umelecké vyhotovenie,“ povedal.

Tak či tak, firma odmieta odkúpiť šperky späť.

Za prsteň partnerom

„Kúpa prsteňa bola vstupom do firmy,“ povedal jeden z nových partnerov, ktorý si prial zostať v anonymite. Ako reprezentant firmy mohol nakupovať za veľkoobchodné ceny šperky na vlastný predaj, či si vytvoriť vlastnú skupinu, ktorá by pracovala pod ním. Teda klasickú pyramídu.

Konateľka firmy to nazýva obchodnou filozofiou spoločnosti. „Ja mám, ja odporúčam,“ charakterizuje ju.

Šanca, že poškodení získajú všetky svoje peniaze späť, je nízka. Šperky sa im za sľubovanú cenu predať nedarí a možnosť získať niečo súdne je tiež nízka. Ani podľa trestného práva totiž nejde o podvod, ak firma len dodržiava to, čo sa zaviazala v zmluve. „Je na každého slobodnej vôli, či prijme takéto podmienky,“ vysvetlila trestná právnička Lucia Kurilovská.

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  2. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  3. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  6. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  7. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  8. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  2. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  3. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  6. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  7. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  8. ZSSK: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 25 931
  2. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 19 820
  3. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 14 958
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 298
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 779
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 699
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 155
  8. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 469
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 385
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 125

Neprehliadnite tiež

Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo by ste (ne)mali zrušiť svoje konto na Facebooku

Čo sa stalo z najväčšej sociálnej siete.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo nám z Trenčína odkázal Fico

Stále nikam neodchádza.