u, váza je totiž háklivá na vodu, ale to v tomto prípade prestáva byť dôležité.
Experimentálny, ľudsko- hmyzí koncept ukazuje úplne nový pohľad na tvorbu dizajnu. Vázou akoby chcel autor vyjadriť poctu kvetom. Veď z kvetov, s pomocou včiel, aj vznikla. Takže aj sama je v podstate kvet.
Je to uzavretý kruh plný poézie. A zároveň pocta schopnostiam prírody, ale aj pocta štruktúre, matematike, forme, či voňavej rozkvitnutej lúke.
Je to príbeh, ktorého dej je zasadený na hranice medzi konvenčným dizajnom, prírodou ako partnerom v procese tvorby a voľným umením. Je to aj hľadanie novej krásy a jednoduchosti. Tvar vázy bol zvolený zámerne čo najjednoduchší, najklasickejší. Proces jej vzniku nazval tvorca ako „slow prototyping“. Ale nebolo to až také pomalé, včely dokázali vytvoriť vázu v priebehu týždňa.
Prvá vznikla v roku 2006. To už bol Tomáš Gabzdil druhý rok v holandskom Rotterdame, kde sa rozhodol pokračovať v štúdiu dizajnu (predtým ho študoval v Ateliéri produkt dizajnu na VŠVU v Bratislave). Založil značku Libertiny. A darí sa mu. Veľmi.
Nielenže ho pod svoje krídla zobral slávny holandský Droog dizajn, ktorý dnes, už skoro ako inštitúcia, presadzuje nekonvenčné a provokatívne uvažovanie nad produktom, ale nedávno jeho včelie vázy vystavil vo svojej galérii aj sám rešpektovaný a mienkotvorný guru NYC dizajnérskej scény Murray Moss.
Autor: Ľubica Hustá, Autorka je historička umenia