BRATISLAVA. Včerajšia noc patrila multimediálnemu telefónu iPhone. Dvaja slovenskí mobilní operátori sa inšpirovali na Západe a pre najnedočkavejších fanúšikov otvorili obchody o polnoci v štyroch slovenských mestách.
V centre Bratislavy operátori predávali iPhone v predajniach vzdialených od seba len približne sto metrov. Malú vzdialenosť využívali obaja na to, aby k sebe zlákali zákazníkov konkurencie.
Orange pred budovu, ktorá bola vysvietená vo farbách T-Mobilu, postavil svojich brigádnikov s veľkými reklamami na chrbte a reklamnú vzucholoď. Naopak T-Mobile rozdával svoje letáky pred predajňou Orangeu a na zem stopami naznačil cestu, kadiaľ majú zákazníci ísť.
O desiatej sa viac darilo Orangeu. Pred jeho predajňou stálo sto ľudí, veľká časť z nich tam však prišla preto, aby sa zapojili do súťaže a iPhone vyhrali. Pred konkurenčnou predajňou bolo v tom čase desať zákazníkov.
S blížiacou sa polnocou počet ľudí pribúdal na oboch miestach, výraznejšie však na strane T-Mobilu. Ten lákal na tanečnú a akrobatickú šou. Krátko pred otvorením stálo pred oboma predajňami približne štyristo zákazníkov.
Ako prvý začal predávať iPhone T-Mobile. Telefón priviezol sprievod viacerých áut s hercom Jánom Kronerom v role tajného agenta. Po obligátnom ohňostroji do predajne pustili zákazníkov. Prvým majiteľom telefónu iPhone od slovenského operátora sa stal Vincent Laki, ktorý si ho kúpil, aby „bol prvý v partii“. Orange mal omnoho komornejšie uvedenie s malým oneskorením – čakal totiž, kým sa novinári a televízne štáby presunú od konkurencie.
„Pre Orange je polnočný predaj novinkou, ale splnilo to očakávania,“ povedala pre SME marketingová manažérka Martina Králová. S akciou bol spokojný aj marketingový riaditeľ T-Mobilu Dušan Švalek.
Polnočný predaj poznačila aj bitka, ktorá sa pár minút po začatí predaja odohrala ani nie desať metrov od čakajúceho davu. Zraneného muža ošetrila záchranka a polícia hľadala vinníka aj medzi brigádnikmi, ktorí akciu zabezpečovali.