BRATISLAVA. V Petržalke horel v utorok autobus typu Ikarus 435. Požiar sa zrejme začal v zadnej časti vozidla. Nikto sa nezranil.
Dopravný podnik zisťuje príčiny požiaru. Zatiaľ nie je isté, či budú preverovať aj ďalšie autobusy tohto typu tak, ako to robili po požiaroch Solarisov. Hovorca podniku Peter Kavecký povedal, že všetko závisí od toho, prečo požiar vznikol. Nevedel presnejšie, kedy sa vyšetrovanie skončí.
Týchto autobusov teraz pre podnik možno jazdí najviac. Michal Dekánek zo združenia mhd.sk hovorí, že 96 je dlhých a 43 krátkych.
Sú to najnovšie typy Ikarusov, ktoré podnik má. Rok ich výroby sa pohybuje od 1995 do 1998. „Teraz už nadsluhujú, ich životnosť je deväť až desať rokov.“
Ďalšie najstaršie v Bratislave sú Karosy z rokov 1987 – 1995. Od roku 2001 sa prerábajú na plynový pohon. Tento rok sa nadšenci pre mestskú hromadnú dopravu lúčili s najstaršími Ikarusmi typu 280, ktoré sťahovali z premávky. Dekánek hovorí, že najstarší, ktorý teraz po meste jazdí, je už len jediný Ikarus 283.
Upozorňuje, že dlhé autobusy, ktoré už nemožno vypraviť, dopravný podnik nemá čím nahradiť. Pribudlo len trinásť kĺbových autobusov, prenajatých od banskobystrického dopravného podniku, ale od mája 2007 ich vyradili 23. „Každý vyradený dlhý autobus v premávke chýba.“ Kavecký povedal, že nedostatok dlhých autobusov má vyriešiť pripravovaný tender.
Autor: dagu