Phelps má cenu sto miliónov

Mánia okolo Michaela Phelpsa sa nekončí. Tričká, plavky a iné produkty s jeho menom sa predávajúvo veľkom. Phelps má miliónovú cenu.

Zlatý plavec Michael Phelps.Zlatý plavec Michael Phelps. (Zdroj: ČTK/AP)

PEKING, BRATISLAVA. Osem olympijských zlatých medailí prinieslo Michaelovi Phelpsovi obrovskú popularitu a slávu. Vyše týždňa písali svetové médiá o fantastických výkonoch vysokého Američana.

Ten sa stal jednou z hlavných osobností pekinských hier. Športová časť výnimočného výkonu sa tu končí. Úspech však treba využiť.

Plavcov agent Peter Carlisle prijíma stovky ponúk na reklamu a spoluprácu. Phelpsa chce takmer každý.

Ozvali sa filmové spoločnosti, výrobcovia smokingov, motoristického príslušenstva, pamätných mincí, ale aj firma vyrábajúca potravu pre psy. Phelps je psíčkar. Doma ho čaká buldog Herman.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Prvý súťažný deň ich bolo pár, no s každou medailou ich počet rástol. Posledné dni počet ponúk pod päťdesiat neklesol,“ povedal pre Wall Street Journal Carlisle.

Hodnota Michaela Phelpsa závratne narástla. Podľa odborníkov na marketing sa môže zaradiť ku golfistovi Tigerovi Woodsovi či basketbalistovi LeBronovi Jamesovi.

„Je to možné, ale nemyslím, že to dôjde až tak ďaleko. Tiger či LeBron sú počas sezóny pravidelne na obrazovke a sú sledovaní. Plávanie ide po skončení olympiády do úzadia. Nie je pre divákov tak atraktívne. Preto ostať v pozornosti fanúšikov bude ťažké,“ hovorí profesor marketingu na singapurskej univerzite John Davies pre televíznu spoločnosť NBC. Davies predpovedá, že veľkú popularitu si Američan udrží približne rok.

SkryťVypnúť reklamu

„Firmy, ktoré vstupujú do športového sponzoringu, či už ide o športovcov, tímy, alebo podujatia, si zakladajú na tom, aby boli spojované s veľkoleposťou a silou. Spotrebiteľom tieto vlastnosti imponujú. Práve preto je Michael Phelps veľkým lákadlom pre propagáciu,“ hovorí Davies.

Dvadsaťtriročného olympio­nika už sponzorujú výrobca plaviek Speedo, sieť hotelov Hilton či výrobca platobných kariet VISA.

„Takže, aká je vlastne cena ôsmich zlatých medailí?“ nadhadzuje otázku Carlisle. „Takých sto miliónov dolárov isto. Za celú kariéru,“ dodáva.

Autor: sb

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 493
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 167
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 765
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 999
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 491
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 770
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 513
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu