PEKING, BRATISLAVA. Osem olympijských zlatých medailí prinieslo Michaelovi Phelpsovi obrovskú popularitu a slávu. Vyše týždňa písali svetové médiá o fantastických výkonoch vysokého Američana.
Ten sa stal jednou z hlavných osobností pekinských hier. Športová časť výnimočného výkonu sa tu končí. Úspech však treba využiť.
Plavcov agent Peter Carlisle prijíma stovky ponúk na reklamu a spoluprácu. Phelpsa chce takmer každý.
Ozvali sa filmové spoločnosti, výrobcovia smokingov, motoristického príslušenstva, pamätných mincí, ale aj firma vyrábajúca potravu pre psy. Phelps je psíčkar. Doma ho čaká buldog Herman.
„Prvý súťažný deň ich bolo pár, no s každou medailou ich počet rástol. Posledné dni počet ponúk pod päťdesiat neklesol,“ povedal pre Wall Street Journal Carlisle.
Hodnota Michaela Phelpsa závratne narástla. Podľa odborníkov na marketing sa môže zaradiť ku golfistovi Tigerovi Woodsovi či basketbalistovi LeBronovi Jamesovi.
„Je to možné, ale nemyslím, že to dôjde až tak ďaleko. Tiger či LeBron sú počas sezóny pravidelne na obrazovke a sú sledovaní. Plávanie ide po skončení olympiády do úzadia. Nie je pre divákov tak atraktívne. Preto ostať v pozornosti fanúšikov bude ťažké,“ hovorí profesor marketingu na singapurskej univerzite John Davies pre televíznu spoločnosť NBC. Davies predpovedá, že veľkú popularitu si Američan udrží približne rok.
„Firmy, ktoré vstupujú do športového sponzoringu, či už ide o športovcov, tímy, alebo podujatia, si zakladajú na tom, aby boli spojované s veľkoleposťou a silou. Spotrebiteľom tieto vlastnosti imponujú. Práve preto je Michael Phelps veľkým lákadlom pre propagáciu,“ hovorí Davies.
Dvadsaťtriročného olympionika už sponzorujú výrobca plaviek Speedo, sieť hotelov Hilton či výrobca platobných kariet VISA.
„Takže, aká je vlastne cena ôsmich zlatých medailí?“ nadhadzuje otázku Carlisle. „Takých sto miliónov dolárov isto. Za celú kariéru,“ dodáva.
Autor: sb