Cudzinci strácajú o naše kempingy záujem

Nedostatočné investície do kempingov sú zrejme jednou z príčin poklesu záujmu zahraničných turistov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. „Prevádzkovať autokemping na Slovensku je náročné, riskantné a ekonomicky málo výnosné,“ tvrdí Anton Bača z Odboru cestovného ruchu Banskobystrického samosprávneho kraja po prieskume dvanástich kempingov v kraji.

Problémom kempingov je nedostatok investícií, z čoho pravdepodobne vyplynul aj pokles počtu zahraničných návštevníkov. Tento rok zaznamenali úrady masívnejšie investície len v jednom z nich, a to v ATC Tajch v Novej Bani. Bača hovorí, že v porovnaní s ostatnými ho možno označiť za kemping novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Zvýšený štandard, čiastočnú modernizáciu, som zaznamenal v štyroch prípadoch. V ôsmich kempingoch je staré, ale udržiavané a relatívne čisté zariadenie v izbách v chatkách a ubytovniach. Sociálne zariadenia boli nové len v jednom prípade, v ďalších piatich sú čiastočne zmodernizované a v siedmich sú pôvodné. Vo všetkých kempingoch boli prípojky na karavany i vymedzené miesta,“ opisuje situáciu v kempingoch Anton Bača.

Počet turistov, ktorí na dovolenku vyhľadávajú kempingy, tento rok klesol približne o desať percent. V priemere sú kempingy v Banskobystrickom kraji vyťažené počas sezóny len na viac ako 50 percent.

Zahraniční turisti menej navštevujú kempingy v kraji, čo sa však nedá zovšeobecňovať. V niektorých kempingoch, ako v Rohoznej, Nemeckej, vo Zvolene a v Kremnici, tvoria zahraniční turisti 80 až 90 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Problémom kempingov v kraji je okrem nízkych investícií aj značenie, chýbajú doplnkové služby, ale aj centrálne informácie o počasí, spojoch, vzdialenostiach do zaujímavých miest, k pamiatkam, kúpaliskám, športoviskám, ich otváracie časy, prípadne ceny vstupného.

Prevádzkovatelia sa sťažujú najmä na nedostatočnú propagáciu kempingov v cudzine, nevyriešené vlastnícke vzťahy či zložité podmienky na investovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu