Peking urobil rekord aj v reklame

Firmy rozmýšľajú, ako reklamou získať Číňanov, a pritom neuraziť zvyšok sveta.

Coca–Cola do Pekingu zváža zamestnancov z celého sveta. Musia však dokázať, že sú oddaní spoločnosti aj olympijskej myšlienke.Coca–Cola do Pekingu zváža zamestnancov z celého sveta. Musia však dokázať, že sú oddaní spoločnosti aj olympijskej myšlienke. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – REUTERS)

PEKING. Olympijské hry sprevádzajú jedny z najväčších reklamných kampaní v histórii. Sponzori hier chcú pre svoje značky získať novú generáciu Číňanov. Kampane sa objavia v tlači, televízii, ale aj na internete (Čína v počte pripojených užívateľov tento rok preskočila USA).

Firmy investujú miliardy dolárov aj napriek obavám, že si reklamou na čínskom trhu znepriatelia západných zákazníkov. Tí by mohli zle reagovať na propagáciu svojej značky v krajine, ktorá sa spája s porušovaním ľudských práv a roky trvajúcim konfliktom v Tibete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najviac v histórii

„Nemyslím, že sa ešte niekedy dožijeme podobne veľkej investície,“ povedal riaditeľ pekinskej reklamnej agentúry R 3 Greg Paull. Medzi jej klientov patria spoločnosti ako Adidas, Coca-Cola či Lenovo. Celkovo sa na reklamu v Číne tento rok utratí 54 miliárd dolárov, približne o pätinu viac ako pred rokom.

Samotní sponzori hier minú viac ako 3 miliardy dolárov, povedal Paull. Nemecký výrobca športového oblečenia Adidas, jeden z 11 sponzorov hier, očakáva, že investícia do hier mu pomôže získať rozhodujúci náskok pred konkurentom Nike. „Marketingová kampaň v Číne je najväčšia, akú sme kedy v jednej krajine robili,“ povedala riaditeľka Pekinského olympijského programu pre Adidas Erica Kerner. „Hry vnímame ako marketingový nosič, ktorý nám tento rok pomôže získať prvé miesto na čínskom trhu,“ povedala Kerner. Spoločnosť Nike, ktorá sa rozhodla sponzorovať len jednotlivých atlétov, a nie hry ako celok, možno podceňuje fakt, že 90 percent Číňanov vníma olympiádu a spoločnosti s ňou spojené pozitívne. Čína je v súčasnosti najrýchlejšie rastúcou ekonomikou a kľúčovým trhom pre nadnárodné firmy.

SkryťVypnúť reklamu

Biznis v Číne víťazí nad politikou

Úspech v najľudnatejšej krajine sveta môže firme priniesť dôležité percentá trhového podielu. Adidas predpokladá, že Čína bude pre firmu po USA druhým najväčším trhom už v roku 2010.

Robiť biznis v Číne však nie je jednoduché. Sponzori olympiády sa o tom mohli presvedčiť začiatkom tohto roka. Ostrá reakcia Číny na nepokoje v Tibete narazila na odpor u spotrebiteľov, ktorí začali uvažovať nielen o bojkote olympiády, ale aj spoločností s ňou spojených. „Pre sponzorov je prostredie problémom, ale patrí to k biznisu v Číne,“ komentoval riziká vyvolávané politickým prostredím v krajine Paull.

Firmy v snahe využiť pozitívnu energiu hier odhliadajú od politického rizika aj od výšky nákladov. Coca-Cola pozvala na olympiádu do Pekingu 10-tisíc ľudí. Približne polovicu z nich tvoria hostia zo zahraničia. Zvyšok sú zamestnanci z Číny, ktorí budú počas hier pripravovať reklamné podujatia.

SkryťVypnúť reklamu

„Vybrali sme zamestnancov, ktorí sú oddaní Coca-Cole a olympiáde,“ povedala hovorkyňa Čínskej pobočky spoločnosti Christina Lau.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu