Bratislava 8. augusta (TASR) - Čítanosť slovenských denníkov oproti obdobiu 17. novembra 2007 až 30. marca 2008 vzrástla o dve percenta. Dokopy ich číta 45 percent populácie. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index, ktorý uskutočnila spoločnosť Median Sk v období 7. januára až 22. júna.
Z výsledkov prieskumu vyplýva, že najpopulárnejší je Nový čas (26%). Druhý v poradí skončil denník Sme s deviatimi percentami. Denník Pravda je na tretej pozícii rovnako s deviatimi percentami. Nasleduje denník Plus jeden deň (7%), Korzár (4%) a Šport (4%).
Celková čítanosť týždenníkov všeobecne vzrástla o jedno percento. Prvú priečku obsadil týždenník Plus 7 dní (15%), druhú Život (12%) a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy (10%). Časopis Markíza sa umiestnil na štvrtom mieste (9%), na piatom Báječná žena (7%) a na šiestom Eurotelevízia (6%). Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny s piatimi percentami.
Popularita dvojtýždenníkov sa nezmenila. Najčítanejším titulom je TV max so štyrmi percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol rovnako štyri percentá a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram s tromi percentami. Jedno percento dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, TV Svet a Autoburza.
Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s desiatimi percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie s rovnakým počtom percent. Emmu číta deväť percent obyvateľov SR. Záhradkár dosiahol osem percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so šiestimi percentami.
Prieskum sa bol urobený na populácii vo veku 14-79 rokov, TASR informovala Linda Kleinertová z Median Sk.