Nedávny prieskum medzinárodnej konzultačnej spoločnosti BlessingWhite sa zameral na oblasti, v ktorých majú zamestnanci najväčšiu tendenciu zotrvávať u súčasných zamestnávateľov. Na prieskume sa zúčastnilo viac ako tritisíc zamestnancov zo sveta.
Na prvej priečke energetika
Na prvej priečke sa umiestnila energetika, v ktorej by tento rok rado zotrvalo u toho istého zamestnávateľa 73 percent respondentov.
V oblasti ľudských zdrojov, konzultačných služieb a školení je to 60 percent, v maloobchode, pohostinstve a cestovnoim ruchu však len 48 percent.
Ľudia bez motivácie odchádzajú skôr
Ukázalo sa, že angažovaní a motivovaní zamestnanci majú trikrát väčšiu tendenciu zotrvať v zamestnaní ako ich neangažovaní kolegovia.
Odborníci preto upozorňujú, že ak chcú firmy maximalizovať prínos každého zamestnanca, mali by vedieť, že zamestnanci potrebujú vo svojej práci nachádzať zmysel a uspokojenie.
Autor: Zdroj: Business & Legal Reports