Tak veľa peňazí za tak málo muziky!

Keď sa povie „reklama“, väčšine sa vybaví reklama v televízii, bilbord alebo inzerát v časopise.

Keď sa povie „reklama“, väčšine sa vybaví reklama v televízii, bilbord alebo inzerát v časopise.

Zjednodušene povedané, ak k tomu pridáme aj reklamu v rádiách, na internete a kinoreklamu, máme pokrytý prakticky celý reklamný trh. A ten sa dá aj vyčísliť. Podľa odhadov hodnoverných expertov dosiahli na Slovensku reálne výdavky na reklamu v minulom roku hodnotu 13,5 mld. Sk.

Reklama nie je zdrojom informácií

Viac ako polovica z tejto sumy končí alebo v niektorej z televízií, alebo v niektorom z vydavateľstiev denníkov či týždenníkov. A teraz si zoberte ten paradox. Keď sa spotrebiteľov opýtate, odkiaľ najčastejšie získavajú informácie o nových, pre nich zaujímavých výrobkoch alebo službách (čo je, mimochodom, poslaním reklamy), iba 8 percent ľudí odpovie, že z televízie a necelých 7 percent povie, že z novín a časopisov. To znamená, že viac ako polovicu všetkých peňazí, ktoré firmy investujú do reklamy, „vrážajú“ do čohosi, čo im prináša iba 15­percentnú účinnosť!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, tzv. veľká reklama, tá, čo sa objavuje v televízii či na bilbordoch, má väčšinou za úlohu iba niečo naznačiť, vzbudiť očakávanie alebo emóciu, dať ľuďom inšpiráciu.

Je celkom možné, že mnoho spotrebiteľov si nepripúšťa vplyv takejto reklamy na ich správanie. Televíznu reklamu či inzeráty v novinách nevnímajú ako „zdroj informácií o novom výrobku, službe“.

Mohli by ste tiež namietnuť, že predsa záleží na tom, o aký druh produktov a služieb ide. Poviete si, je predsa rozdiel v získavaní informácií o výpredaji luxusnej značky odevov v nákupnom centre a o parametroch mobilného telefónu, o možnostiach ako získať hypotéku či o tom, kde lacno kúpiť chladené kura, či kde kúpiť fotopapier do farebnej tlačiarne.

No schválne, kde získavate praktické informácie o takýchto a mnohých ďalších výrobkoch a službách?

SkryťVypnúť reklamu

V televízii?

Internet mení spôsob nakupovania

V reálnom svete spotrebitelia získavajú informácie z iných zdrojov. Spravidla je to kombinácia týchto troch. Prvým sú letáky, prospekty a katalógy výrobkov a služieb. Druhým sú priatelia, známy, kolegovia z práce či členovia rodiny, ktorí majú určitú skúsenosť s kupovaním alebo používaním toho-ktorého výrobku. No a napokon tretím je internet. Dnes mnohí spotrebitelia bez toho, aby si na internete „nevyguglovali“ požadovanú kategóriu výrobkov, nepozreli si kategórie výrobkov, značky, predajne, ich otváracie hodiny, prípadne neprečítali si odporúčania iných spotrebiteľov, na čo si pri kúpe majú dávať pozor, do predajne ani nejdú.

Reklama je len čosi ako filmový trajler, ktorý má upútať vašu pozornosť; nič viac, nič menej .

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 599
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 336
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 721
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 159
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 360
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 848
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu