BRATISLAVA. Šestnásť krajín bude môcť propagovať svoje poľnohospodárske produkty aj z peňazí Európskej únie. Medzi nimi sa ocitlo aj Slovensko, kde si finančnú pomoc môžu nárokovať výrobcovia mliečnych produktov.
Rozpočet celého balíka projektov pre dotknuté krajiny je 92,4 milióna eur (takmer tri miliardy korún). Únia z nich prefinancuje polovicu. Slovensko si bude môcť nárokovať pomoc na projekty v celkovej hodnote na tri roky takmer štyri milióny eur (vyše 111 miliónov korún). Z toho únia prefinancuje vyše 1,8 milióna eur (54 miliónov korún).
Peniaze môžu firmy využiť na promočné akcie zvýrazňujúce výhody produktov z EÚ. Zameriavať sa majú na kvalitu, hygienu, potravinovú bezpečnosť, nutričné hodnoty, označovanie, starostlivosť o zvieratá alebo produkciu ohľaduplnú k životnému prostrediu. Môžu zahŕňať aj účasť na súťažiach a výstavách. „Na otvorenom trhu musíme zdvojnásobiť naše úsilie na vysvetľovanie ich výhod zákazníkom. Nestačí produkovať výborné potraviny a nápoje, musíme byť tiež rozumní v oblasti marketingu,“ povedala eurokomisárka pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Mariann Fischer Boel.