BRATISLAVA. Hoci sa o možnostiach rôznych prepojení Artmedie a Slovana istý čas šuškalo, zmena klubových farieb zo strany majiteľa Petržalky prekvapila - do istej miery aj hráčov petržalského mužstva.
Pre generálneho manažéra FC Artmedia Petržalka Petra Kašpara však správa z utorkovej tlačovky Slovana a J&T prekvapujúca nebola. „To sa naozaj nedá povedať. S Ivanom Kmotríkom sme dlhoroční priatelia. Takýto krok sa dal tušiť či čakať. U nás sa však tým nič nemení. Rozpočet klubu na nastávajúcu sezónu je zaistený, reklamné zmluvy podpísané,“ komentoval posledné udalosti Kašpar.
Kmotríkove firmy reklamným partnerom
Je odchod Ivana Kmotríka z Artmedie už realitou? „Už aj pre samotné pravidlá v slovenskom futbale sa tak muselo stať. Neviem, či je zmena už zachytená v obchodnom registri, no myslím si, že pán Kmotrík už v tejto chvíli nie je majiteľom nášho klubu,“ odpovedá.
Na otázku, či ide o úplné vyprázdnenie pozícií zo strany tohto vplyvného podnikateľa, s ktorým sa spájajú zlaté časy Petržalky, reagoval takto: „Niektoré firmy, ktoré nás podporovali, zostanú reklamnými partnermi klubu. Artmedia je veľký klub a myslím si, že v budúcnosti by nemala mať žiadne problémy. Reklamné zmluvy sú koncipované dlhodobo, nie na hodiny.“
Podľa Kašpara sa názov klubu meniť nebude. „Pod názvom FC Artmedia Petržalka sme nahlásení do súťaží a v prebiehajúcej sezóne sa to ani nedá meniť,“ konštatoval Kašpar. Artmedia, ktorá patrí medzi významné spoločnosti Kmotríkovho impéria, teda nevymizne z názvu klubu. Minimálne v nastávajúcej sezóne.
Hráči to nečakali
Ako reagujú na rozhodnutie Ivana Kmotríka prejsť k bratislavskému rivalovi hráči Petržalky? „Trochu sme prekvapení a uvidíme, ako sa veci vyvinú. V budúcnosti sa nedá vylúčiť ani zlúčenie klubov. O tom však nerozhodujú ani hráči, ani tréneri, je to na iných. Pre nás platí, že si musíme robiť našu robotu, či už v Petržalke, alebo inde,“ komentoval brankár Ľuboš Kamenár.
V podobnom duchu reagoval aj kapitán mužstva Ján Kozák: „Prekvapilo nás to a budúcnosť ukáže, ako to pôjde ďalej. My k tomu nemáme čo rozprávať, musíme sa sústrediť na hru a budeme chcieť vyhrávať aj naďalej.“ O možnej fúzii klubov v budúcnosti nešpekuluje, no podľa jeho názoru, vytvorenie jedného silného klubu by mohlo byť v prospech slovenského futbalu.
„Vytvoriť silný klub, ktorý by niečo dokázal aj v Európe. Myslím si, že by to nebol zlý krok. V prvom rade však musíme mať aj európsky štadión, aby to bolo možné,“ povedal Kozák.
Útočník Juraj Halenár bol pri komentovaní novej situácie zdržanlivý. „Myslím si, že toto nie je otázka pre mňa. Osobne som niečo započul, že by sa to mohlo stať. Sú to záležitosti vedenia a nás hráčov do toho nič. Som futbalistom Artmedie a nič iné neriešim,“ povedal Halenár.
Zánik, fúzia, farma Slovana?
Špekulácie o budúcnosti Artmedie Petržalka sa množia. Od najčiernejších vízií ako zánik klubu cez fúziu so Slovanom až po zachovanie klubu - povedzme, ako slovanistickej farmy či rezervy. Čo hovorí Kašpar na hlasy o fúzii oboch klubov do roka a do dňa? „Nemyslím si, že sa tak stane.“
V každom prípade, v súčasnej Artmedii sa ciele nemenia. Obhajoba majstrovského titulu a čo najdlhšie zotrvanie v Lige majstrov. Také sú priority najbližších týždňov a mesiacov.
O úspešné účinkovanie tímu v Európe ide určite aj bývalému majiteľovi Kmotríkovi. Inak by už asi Vladimír Weiss nesedel na lavičke Artmedie a Otto Szabó by neprišiel zo Slovana.
Klub z Petržalky má 110 rokov
Futbal sa hral v Petržalke už v 19. storočí, keď pri PTE (Pozsonyi Torna Egyesület ) vznikol 7. júna 1898 futbalový odbor. Po Prešove je tak klub z Petržalky druhým najstarším futbalovým na území Slovenska.
Petržalka figuruje v názve klubu prvý raz až v roku 1974 - SKS Petržalka (od roku 1976 ZŤS Petržalka).
V roku 1986 prišlo k fúzii s Interom pod taktovkou vtedajšieho bratislavského straníckeho šéfa Gejzu Šlapku. Futbalové spojenie sa po štyroch rokoch skončilo rozchodom.
V roku 1993 sa v názve klubu po prvý raz objavila Artmedia, vstupuje doň podnikateľ Ivan Kmotrík.
V roku 1996 prvý raz postupuje do najvyššej futbalovej súťaže v Slovenskej republike.
V roku 2004 vyhráva Artmedia Slovenský pohár.
V roku 2005 sa stáva prvý raz slovenským majstrom a víťazom Superpohára.
V tom istom roku sa senzačne prebojuje do skupinovej fázy Ligy majstrov (jedno víťazstvo, tri remízy, dve prehry) a v boji o postup zostáva do posledného kola.
V roku 2006 si zahrá šestnásťfinále Pohára UEFA.
V roku 2008 získava prvé double - titul i Slovenský pohár.